رييس هيئت مذاکره کننده حزب اسلامی افغانستان:

حزب اسلامی با قدرت در انتخابات پارلمان افغانستان شرکت خواهد کرد

حزب اسلامی افغانستان با بيان اينکه در انتخابات شرکت خواهیم کرد، گفت: باید نظارت در انتخابات رياست جمهوری و پارلمان باشد تا انتخابات شفاف برگزار شود.

کريم: حکمتيار در آيندۀ نزديک در شهر کابل ظاهر خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد امين کريم رييس هيئت مذاکره کننده حزب اسلامى با حکومت افغانستان که امروز با رسانه‌ها صحبت مى‌کرد گفت که در رابطه به تعزيرات بر رهبرى اين حزب تشويش خاصی وجود ندارد، رفع تعزيرات از وظايف دولت افغانستان است و در اين قسمت کار جريان دارد و حزب اسلامی نيز در ساحه امکاناتش با حکومت همکار بوده و است.

وی در خصوص خواست فرانسه به خاطر عدم رفع تعزيرات بر گلبدين حکمتيار رهبر اين حزب گفت: از ناحيه کشور فرانسه نيز هيچگونه تشويش وجود ندارد، معضلاتی که در گذشته به وجود آمده بود مشکل داخلی کشور فرانسه بود، اکنون آن مشکلات رفع شده است.

وی در رابطه به جایگاه روسيه نيز گفت که تا به حال هيچ موضع‌گيری رسمی از طرف دولت روسيه در رابطه به رفع تعزيرات صورت نگرفته است، فقط شايعات است و نظر به معلومات اين شايعات واقعيت ندارد و رفع تعزيرات در آيندۀ نزديک صورت خواهد گرفت.

موصوف علاوه کرد که آمدن حکمتيار، به شهرکابل منوط به برداشتن تعزيرات نخواهد بود، بلکه مادامی که شرايط آمدن وی فراهم شود، حکمتيار در آينده های بسيار نزديک به شهر کابل ظاهر خواهد شد.

کريم با بيان اينکه حزب اسلامی افغانستان در چندين سال مبارزه اش بيشترين تاکيد خود را بر اصل انتخابی بودن نظام کرده است گفت که حزب اسلامی در انتخابات قوياً شرکت خواهد کرد و باید در انتخابات رياست جمهوری و پارلمانی نظارت خاص باشد؛ تا انتخابات به شکل شفاف و بهترين وجه ممکن برگزار گردد.

ایرکا نوشت: رييس هيئت مذاکره کننده حزب اسلامی افغانستان، در رابطه به رهايی زندانيان سياسی اين حزب نيز گفت: حدود يکماه قبل حزب اسلامی ليست ۴۸۸ نفری از زندانيان را به دولت واگذار کرد و حکومت  اين فهرست را از فلترهايی که لازم است گذشتانده و اميد است که در روزهاى آينده، دسته ای اول از زندانيان حزب اسلامی رها شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار