اصفهان؛

امضا تفاهمنامه همکاری محیط زیست اصفهان با شورای اسلامی استان

اداره کل محیط زیست اصفهان و شورای اسلامی استان تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان اصفهان، این تفامنامه امروز به امضای حمید ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان و نادعلی توکلی رئیس شورای اسلامی استان اصفهان رسید.
بر اساس این تفاهمنامه، طرفین در زمینه فرهنگ سازی برای صیانت محیط زیست، تسریع در اعمال قوانین ، مقررات و سیاست های فرادستی محیط زیست با یکدیگر همکاری می کنند.
تلاش برای ایجاد نظام یکپارچه محیط زیستی، پیشگیری و ممانعت از آنتشار آلودگی و تخریب محیط زیست، پالایش مستمر و کنترل منابع و عوامل آن، آلودگی صوتی و امواج و اشعه های مخرب و مشکلات ناشی از خشکسالی از موضوعات مورد اشاره در این تفاهمنامه است.
این تفاهمنامه در راستای تحقق فرازی از اصل 50 قانون اساسی که در آن حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی تلقی شده است و به منظور عملیاتی ساختن سیاست های زیست محیطی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با استفاده از توان برنامه ریزی، نظارتی و جایگاه مردمی شوراها و برای جلب مشارکت های مردمی در حفظ محیط زیست استان و دستیابی به اهداف توسعه پایدار، بین شورای اسلامی استان اصفهان و اداره کل حفاظت محیط زیست این استان مبادله شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در آیین مبادله این تفاهم نامه اظهار کرد: بی توجهی به محیط زیست تمام ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.
حمید ظهرابی با اشاره به مشکلات زیست محیطی و توسعه نامتوزان در استان و کشور طی سالهای گذشته گفت: باید از ظریف اطلاع رسانی برای برطرف شدن چالش های زیست محیطی استفاده کرد تا بتوانیم با مشارکت مردم مشکلات زیست محیطی را به حداقل برسانیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بااشاره به جایگاه بالای شوراهای اسلامی در بین مردم افزود: شوراهای اسلامی نماد قدرت و توان مردم هستند و باید از این ظرفیت برای رفع چالش های محیط زیست با همکاری سازمان های حاکمیتی استفاده کرد.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با تبریک روز ملی هوای پاک گفت: محیط زیست موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های زیست محیطی توجه ویژه ای به آن دارند.
نادعلی توکلی با اشاره به مبادله تفاهمنامه بین سازمان محیط زیست و شورای عالی استان های کشور ، افزود: این تفاهمنامه در سطح استانی نیز بین ادارات محیط زیست استان ها و شوراهای اسلامی استان ها مبادله می شود.
وی بر ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیستی، پیشگیری و ممانعت از آنتشار آلودگی و تخریب محیط زیست ،پالایش مستمر و کنترل منابع و عوامل آن،آلودگی صوتی و امواج و اشعه های مخرب و مشکلات ناشی از خشکسالی به عنوان الزامات حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: شورای عالی استان بازوان تواتمند مردم هستند و می توانند زمینه مشارکت مردم برای اجرای طرح های زیست محیطی را فراهم کنند.  




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.