شهرکرد؛

اجرای طرح جامع گلزار شهدا در چهارمحال و بختیاری

طرح جامع گلزار شهدا در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، از اجرای طرح جامع گلزار شهدا در استان خبر داد.

فریبرز نجفی گفت: در این طرح، نیازهای طرح ساماندهی گلزار شهدا از جمله آب، برق، گاز و جاده دسترسی شناسایی و در زمان اجرا، به کارشناسان دستگاه های متولی ابلاغ می شود.

وی با اشاره به ساماندهی 70 درصد گلزارهای مطهر شهدا در چهارمحال و بختیاری افزود: این استان دارای 2 هزار و 371 مزار شهید در 281 گلزار می باشد که تاکنون یکهزار و 708 مزار شهید از این تعداد ساماندهی شده است.

نجفی با بیان اینکه 134 گلزار شهدا با 310 مزار در استان نیز تاکنون ساماندهی نشده است اضافه کرد: ساماندهی 21 گلزار نیز امسال در دست اجرا می باشد.

وی ادامه داد: بیشتر گلزارهای ساماندهی نشده شهدا در استان، دارای کمتر از 10 مزار شهید و بیشتر تک مزاری هستند.

نجفی با تأکید بر اهمیت برگزاری یادواره ها به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین فرهنگ سازی در حوزه ایثار و شهادت گفت: سال گذشته 117 یادواره و امسال تا کنون 86 یادواره شهدا در استان برگزار گردید.

وی اضافه کرد: همزمان با دهه فجر امسال بیش از 60 عنوان برنامه در حوزه ایثار و شهادت در استان برگزار می شود که آیین میهمانی لاله ها و غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا از برنامه های شاخص این حوزه است.

نجفی، برگزاری یادواره پنج شهید انقلاب اسلامی در شهرستان بروجن و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران با حضور مسئولان را از دیگر برنامه های بزرگداشت دهه فجر در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد.

استان چهارمحال و بختیاری بیش از 2 هزار و 400 شهید و 508 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

این استان همچنین در حال حاضر دارای 7 هزار و 158 جانباز شامل 15 جانباز قطع نخاعی، 3 هزار و 64 جانبار بالای 25 درصد و 4 هزار و 79 جانباز زیر 25 درصد می باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.