مشهد؛

اشتیاق محققان اروپایی برای آشنایی با بندیان درگز

سرپرست یازده فصل کاوش در بندیان درگز از اشتیاق و بهره مندی محققان انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی از یافته های باستانی و معماری عصر ساسانی در بندیان درگز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی رهبر گفت: با انجام فصل های مختلف کاوش و گمانه زنی های تحقیقاتی در محوطه تاریخی بندیان درگز یافته های ارزشمندی از معماری و میراث عصر ساسانی کشف شده است، که این اطلاعات و داده ها مورد توجه دانشگاه های مختلف کشورهای انگلستان، فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است.

وی افزود: تا کنون سه سخنرانی در دانشگاه های انگلستان، دو سخنرانی در دانشگاه های ایتالیا و یک سخنرانی نیز در دانشگاه فرانسه صورت گرفته است که تمامی این سخنرانی ها برپایه یافته های عصر ساسانی از محوطه تاریخی بندیان درگز بوده است.

مهدی رهبر گفت: خوشبختانه ساکنان و مسوولان شهرستان درگز هم به جایگاه ویژه محوطه تاریخی بندیان و تاثیر آثار برای بازیابی و شفاف سازی تاریخ عصر ساسانی پی برده اند و تلاش دارند تا امکانات و زیرساخت های لازم را برای ثبت این محوطه تاریخی در فهرست جهانی یونسکو فراهم آورند.

وی افزود: این کنگره فرصتی است برای ارایه آخرین تحقیقات و پژوهش های باستان شناختی و تاریخی در محوطه ها و بناهای تاریخی استان و امید است دستاوردهای مناسبی را به همراه داشته باشد.
نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران_ خراسان رضوی با تاکید بر محورهای حوزه های فرهنگی- طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموسو راه های فرهنگی و عناصر وابسته ۲۵و ۲۶بهمن ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام// ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار