هشدار روزنامه‌های چین به ترامپ: نزدیکی به تایوان پایانی جز جنگ نخواهد داشت

دو روزنامه چینی، رئیس جمهور منتخب آمریکا را به دلیل پایبند نبودن به سیاست «چین واحد» به انتقام‌گیری تهدید کردند.

روزنامه‌های چین: پکن با اقدامات ترامپ در خصوص تایوان برخورد می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو روزنامه دولتی چین روز دوشنبه به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هشدار دادند اگر به مخالفت با سیاست "چین واحد" ادامه دهد، چاره‌ای جز جنگ برای پکن باقی نخواهد ماند.

روزنامه انگلیسی زبان «چاینا‌ دیلی» در گزارشی نوشت: «اگر ترامپ پس از ورود به کاخ سفید این بازی (نزدیکی به تایوان) را ادامه دهد، تعاملات واشنگتن و پکن متشنج خواهند شد».

روزنامه دولتی گلوبال‌ تایمز چین نیز در مطلبی نوشت: «پکن به تلاش ترامپ برای خدشه وارد کردن به سیاست "چین واحد" واکنش نشان خواهد داد. چین فرایند الحاق تایوان را سرعت خواهد بخشید و با کسانی که حامی استقلال آن هستند بی‌رحمانه برخورد خواهد کرد».

دونالد ترامپ چندی پیش در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت: «سیاست چین واحد باید به مذاکره گذاشته شود». وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارات ترامپ اعلام کرد پذیرش سیاست واحد چین از سوی واشنگتن پایه روابط آمریکا و چین است و قابل مذاکره نیست.

ترامپ ماه گذشته بر خلاف سنتی که روسای جمهور قبلی آمریکا به آن پایبند بودند با "تسای اینگ-ون" رئیس‌جمهور تایوان تماس تلفنی برقرار کرد و این موضوع خشم پکن را برانگیخت.

پکن جزیره خودمختار تایوان را بخش جدانشدنی چین می‌داند. آمریکا نیز در سال 1979 سیاست چین واحد را پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار