وحید دستجردی در نشست خبری:

جبهه مردمی نیروهای انقلاب با یک کاندیدای واحد وارد انتخابات 96 می‌شود/انتخابات شوراها برای ما در حاشیه است/در حال مذاکره با جبهه پایداری هستیم

آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله یزدی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت می کنند/انتخابات شوراها برای ما در حاشیه است/در حال مذاکره با جبهه پایداری هستیم

اولین نشست خبری سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی امروز بعد از ظهر 26 دی ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه وحیددستجردی در اولین نشست خبری سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: امروز معضلات زیادی در نظام اجرایی کشور وجود دارد که قابل چشم‌ پوشی نیست، یکی از مهمترین آنها مسئله بیکاری است و خانه‌ای نیست که با بیکاری دست به گریبان نباشد.

وی با اشاره به اینکه رکود بی‌سابقه کشور همه چیز را به فلجی کشانده است، تصریح کرد: حقوق‌های نجومی و گرفتاری‌های فراوانی در رابطه با نظام بانکی در کشورمان وجود دارد و امیدواریم که در نهایت نیروهای مردمی انقلاب بتوانند بیماری‌های نظام اقتصادی را مرتفع سازد.

وحید دستجردی با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب دو برنامه و هدف اساسی دارد، گفت: یکی از اهداف ما ایجاد وحدت در بین نیروهای مردمی است و درصددیم تا با رسیدن به کاندیدای واحد مشکلات و مطالبات مردم را حل کنیم.

**مجمع استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در چند روز گذشته تشکیل شده است

وی با اشاره به اینکه مجمع استانی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در چند روز گذشته ایجاد شده است، اظهار داشت: از هر استانی چهره‌های مردمی بسیاری شرکت کرده‌اند که حدود 300 نفر مدعو در استان‌ها داریم.

** اولین مجمع عمومی ملی جبهه 7 بهمن برگزار می شود

وحید دستجردی با اشاره به اینکه  مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در هفتم بهمن ماه با حضور چهره‌های مطرح از سراسر کشور برگزار می‌شود ادامه داد: مجمع عمومی ملی جبهه سه بار تکرار می‌شود که اولین مجمع 7 بهمن، دومین مجمع در اسفندماه و آخرین مجمع نیز در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دست هر فرد و تشکلی را که در جهت گفتمان مردم سالاری حرکت کند می‌فشارد و راه ورود به این جبهه برای همه احزاب باز است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی محصول بیش از یک سال فعالیت بود، گفت: این جبهه متشکل از کسانی است که معتقد به ارزش‌های انقلاب هستند. تمام نیروی خود را متمرکز کردیم که حضور کسانی را که دلسوز مردم هستند در جبهه جذب کنیم. 
 
وحید دستجردی با تأکید بر اینکه نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک "نه" قاطع به وضع موجود اجرایی کشور است، اظهار داشت: آنچه که ما در سیستم اجرایی کشور می‌بینیم قابل قبول نیست و متأسفانه همت لازمی که باید برای حل مشکلات مردم صرف شود را نمی‌بینیم و قطعا جبهه برای اصلاح این اوضاع نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وی افزود: البته "نه" جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به این معنا نیست که به کسی "آری یا نه" بگوید بلکه "نه" به وضع موجود است.

**آماده سازی مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی متذکر شد: به زودی مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آماده می‌شود و همه کسانی که معتقد به این مرامنامه باشند می‌توانند عضو جبهه مذکور شوند.
 
وحید دستجردی با تأکید بر اینکه نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی این نیست که با تعدد کاندیدا وارد انتخابات 96 شویم، تصریح کرد: قطعا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با یک کاندیدا که از پایین به بالا باید مشخص شود وارد انتخابات 96 می‌شود.

**ورود جبهه با یک کاندیدای واحد در انتخابات 96

وی با بیان اینکه هنوز کسی را برای انتخابات ریاست جمهوری 96 تعیین نکرده‌ایم، کاندیدای واحد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات 96 در مجامع عمومی ملی آن مشخص می‌شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در رابطه با برنامه‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات شوراها اظهار داشت: علیرغم اینکه آقای چمران هم جزء هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب است، برنامه‌های ما برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در حاشیه برنامه‌های ما برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

وحید دستجردی با بیان اینکه برنامه بلند مدت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پیگیری و حل مطالبات مردم و برنامه کوتاه مدت ما ایجاد وحدت بین نیروهای انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری 96 است، تأکید کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درصدد است تا در رابطه با مسائل کشور بیانیه‌هایی را منتشر کند تا حضور بیشتری در صحنه کشور داشته باشد. 

**تقریبا همه احزاب و گروه‌های معتقد به حل مشکلات سیستم اجرایی کشور حامی جبهه هستند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاکنون کدامیک از احزاب اصولگرا به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نپیوستند، اظهار داشت: تقریبا همه احزاب و گروه‌هایی که معتقد به حل مسائل و مشکلات سیستم اجرایی کشور هستند، پذیرفتند که جزء حامیان جبهه باشند که تعداد این افراد تا به امروز به 550 نفر رسیده است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: در رابطه با پیوستن جبهه پایداری به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز تاکنون مذاکراتی داشتیم و این مذاکرات ادامه خواهد داشت که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم چرا که معتقدیم اعضای جبهه پایداری نیز دلسوز انقلاب هستند.

وحید دستجردی با اشاره به اینکه پروسه دریافت مجوز جبهه نیروهای انقلاب اسلامی در حال طی شدن است، گفت: سازوکار گرفتن مجوز برای جبهه نیروهای انقلاب طولانی است و در وزارت کشور در حال طی شدن است اما هیچ مانعی برای دریافت مجوز جبهه وجود ندارد.

**جبهه مردمی نیروهای انقلاب فراجناحی و فرا اصولگرایی است

وی با اشاره به اینکه جبهه مزبور کاملا فراجناحی و فرا اصولگرایی است، متذکر شد: جریان مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همه افراد و احزاب معتقد از تفکرات مختلف را دربر می‌گیرد و سازوکار آن از پایین به بالا است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی متشکل از 22 صنف است، یادآور شد: اصناف مختلف نمایندگان خود را به این مجامع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی می‌کنند تا در نهایت به یک نظر واحد برسیم.

وحید دستجردی با اشاره به اینکه هفتم بهمن مجمع عمومی ما با حضور 2000 نفر تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: 500 نفر از حاضرین متشکل از نمایندگان همان 22 صنف هستند و 1500 نفر دیگر نیز از سراسر کشور و در مجامع استانی انتخاب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه 10 فردی که جزء هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب هستند نباید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشند، اظهار داشت: کسی که بخواهد ذینفع باشد از ترکیب هیئت مؤسس جبهه خارج می‌شود البته 15 نفر دیگر نیز در مجمع عمومی ما به این ترکیب اضافه می‌شوند که آنها نیز نباید کاندیدای انتخابات 96 باشند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه این 25 نفر به عنوان اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی کارها را پیش می‌برند، تصریح کرد: مسئولیت اصلی این افراد آن است که براساس شاخص‌هایی که به تأیید مجمع برسد، کاندیداهای انتخابات 96 را بررسی کنند و در نهایت به یک نفر برسیم.

وحید دستجردی تأکید کرد: کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، فردی معتقد به ارزش‌های مردم سالاری خواهد بود. 

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه انتخابات شوراها برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه است، تصریح کرد: بررسی کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا وسیع است و از جبهه نیروهای انقلاب خارج است و فعلا تمرکز اصلی جبهه مذکور، حل مشکلات مردم و ایجاد وحدت برای رسیدن به یک کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری 96 است.

وی در رابطه با محوریت اصولگرایان برای انتخابات سال آینده اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت خود از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را مطرح کرده‌اند و ما حمایت آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله یزدی را داریم، البته آنان هر زمانی که صلاح بدانند حمایت خود را اعلام خواهند کرد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما به صورت زودهنگام نمی‌توانیم کاندیدا داشته باشیم و باید زمان پیش برود، خاطرنشان کرد: مقبولیت کاندیداها در جامعه و برنامه‌ها و سیاست‌گذاری آنان در آینده مشخص می‌شود به همین دلیل باید گفت که به احتمال زیاد بعد از مجمع عمومی دوم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اسفند ماه و نزدیک به مجمع عمومی سوم به کاندیدای نهایی می‌رسیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار