احمدى در نشست دبيران كل احزاب:

احزاب دولت در سایه هستند/ نهادینه کردن فرهنگ تحزب برای ما اولویت است

معاون سياسى وزارت كشور گفت: نهادینه کردن فرهنگ تحزب برای ما اولویت است.

احزاب دولت در سايه هستند/ نهادینه کردن فرهنگ تحزب برای ما اولویت استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشكل هاى گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور بعد از ظهر امروز در جمع دبیران احزاب در خانه احزاب گفت: در زمان انتخابات و سایر وظایف در حیطه قانون عمل خواهم کرد و قرار نیست به نمایندگی از حزب یا جریانی کاری در وزارت کشور انجام دهم. 

وی با اشاره به اینکه مشروعیت بخشی به احزاب مهمترین وظیفه ای است که باید انجام دهم افزود: اگر وزارت کشور در این زمینه نتواند زمینه سازی کند احزاب نميتوانند كارى از پيش ببرند. نهادینه کردن فرهنگ تحزب برای ما اولویت است.

احمدى تصریح کرد: به تبع این نگرش زمینه توسعه سیاسی فراهم خواهد شد. توسعه سیاسی با حقوق شهروندی گره خورده است و ذات احزاب دولت در سایه است. حزب باید آنقدر قدرت داشته باشد که بتواند دولت معرفی کند و همچنين باید زمینه تجمعات قانونی و امنیت این اجتماعات را فراهم کنیم. باید در اجتماع احزاب روشنگری کرده و سخنرانی کنند تا از این طریق جامعه را هدایت کنند.

معاون سياسى وزارت كشور با بیان اینکه باید در رفتار حزبی اداره درست کشور را دنبال کنیم تصریح کرد: وزارت کشور باید فضای امن و راحتی را برای حضور مردم پای صندوق رای فراهم کرده و سهم احزاب معرفی کاندیدا،ایجاد شور و نشاط و مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وى در ادامه افزود : ما و شما باید ظرفیت خود را در تحقق مردم سالاری دینی به کار بگیریم و هویت ایرانی اسلامی و نیز وحدت ملی را تقویت کنیم.رعایت اخلاق سیاسی در این بین بسیار اهمیت دارد چیزی که متاسفانه امروز در جامعه ما کمرنگ شده است.رعایت حقوق شهروندی از طریق کارکرد احزاب محقق خواهد شد. امنیت ملی، وحدت ملی و منافع ملی خطوط قرمز ماست که باید در جهت تقویت ان گام برداریم.

احمدی گفت: امروز برخی فعالیت ها را با عنوان جبهه برای انتخابات آتی شاهدیم اما قانون احزاب می گوید که براساس تعریف جبهه برخی احزاب با مجوز و شناسنامه جبهه را تشکیل می دهند درخواست ما این است که در آستانه انتخابات این مسئله رت رعایت کنند. باید حرمت امامزاده را متولی آن نگه دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: مشکل دیگر این است که برخی از احزاب هنوز مجمع خود را در زمان مقرر برگزار نکردند. 

احمدی با اشاره به ديدار اعضاى خانه احزاب با رييس جمهور تصریح کرد: پیگیر دیدار احزاب با اقای روحانی هستم و انشاالله فراتر از خانه احزاب این دیدار برگزار شود. خواسته خانه احزاب را دنبال خواهم کرد.

معاون سياسى وزارت كشور در پايان تصريح كرد: در بحث مسائل مالی قول می دهم مسائل مالی مربوط به احزاب را در حیطه قانون و توان دولت دنبال کنم.

انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار