کرمانشاه؛

تکنیک سوزن خشک برای درمان موثر بیماران

کارگاه آموزشی سوزن خشک (Dry Needling) برای فیزیوتراپیست‌های استان کرمانشاه در مرکز همایش های بیمارستان شهدا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهرداد پریشکاران رییس انجمن فیزیوتراپی استان کرمانشاه گفت:برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای فیزیوتراپیست‌های استان بر اساس نیاز بیماران و اولویت‌های تعیین شده از مهمترین برنامه‌های کمیته آموزش انجمن فیزیوتراپی است.

وی یکی از مهمترین روش‌های موثر در درمان بیماران در کلینیک‌های فیزیوتراپی را تکنیک سوزن خشک (Dry Needling) معرفی کرد که فیزیوتراپیست‌ها در صورت گذراندن دوره‌های استاندارد ۵۰ ساعته، مجاز به بکارگیری آن در مراکز درمانی خواهند بود.

اکبر همتی مدیر شاخه طب سوزنی انجمن فیزیوتراپی ایران و مدرس این دوره نیز گفت: بر اساس کاوشهای باستان شناسی، قدمت بکار بردن سوزن بعنوان مقاصد درمانی که با استفاده از سنگها و یا استخوانهای نوک تیز صورت می‌گرفته به هزاران سال قبل برمی‌گردد، اما بکارگیری روش سوزن خشک (Dry Needling) بصورت علمی برای اولین بار درسال ۱۸۲۸ میلادی در اروپا و توسط پزشکی به نام چرچیل انجام شده است.

وی افزود: با این حال قدمت این روش در کشور آمریکا حدود ۱۵ سال است و در کشورمان نیز از سال ۱۳۹۰ توسط پروفسور نوربخش استاد گروه فیزیوتراپی دانشگاه جورجیای آمریکا وارد ایران و به گروهی از فیزیوتراپیست های ایرانی آموزش داده شد.

همتی از سوزن خشک بعنوان شاخه‌ای از "طب سوزنی" نام برد، با این تفاوت که در روش سوزن خشک که بر اصول نوروفیزیولوژی و آناتومی غربی مبتنی است، به منظور درمان دردها و گرفتگی‌های عضلانی که به سایر درمانها کمتر پاسخ می‌دهند، به نقاط ماشه‌ای (Trigger Points) سوزن زده می‌شود، اما در روش طب سوزنی چینی، درمان طیف وسیعی از بیماری ها بر مبنای شناخت کانال های انرژی و نقاط طب سوزنی (Acupoints) امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان مزایای درمان با سوزن خشک از جمله کاهش جلسات، هزینه و طول درمان، گفت: این روش‌های شگفت‌انگیز برای درمان اکثر دردها و گرفتگی‌های اسکلتی-عضلانی از جمله کمردرد، درد لگن، درد شانه، درد گردن، آرنج تنیس بازان و حتی بسیاری از انواع سردردها و برخی انواع دردهای احشایی و قلبی روشی بسیار موثر است.

این کارگاه آموزشی 50 ساعته بوده و طی پنج روز برگزار می شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تکنیک ، سوزن ، خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.