کرمانشاه؛

آمادگی مردم برای مقابله با مخاطرات طبیعی

رییس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان کرمانشاه از اجرای طرح خانواده آماده در مخاطرات(خادم) در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سید محمدامین هاشمی گفت: حدود دو هزار نفر بصورت مستقیم و 10 هزار نفر غیرمستقیم به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر با مراجعه به درب منازل آموزش کمک‌های اولیه، کیف اضطراری، پناهگیری، خروج اضطراری و ... را در زمان کوتاه در اختیار سرپرست خانوار قرار می‌دهند.

به گفته هاشمی حدود دو هزار خانواده برای شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که چون سرپرست خانوار آموزش‌ها را به سایر اعضای خانواده نیز انتقال می‌دهد در مجموع حدود 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم از آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: 30 نفر از نیروهای داوطلب ما در قالب تیم‌های دو نفره به درب منازل مراجعه می‌کنند.
اجرای این طرح تا پایان اسفند ادامه دارد.در استان کرمانشاه پنج شهر کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، جوانرود، سنقر و کنگاور برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد، یادآوری کرد: قرار است تا افق 1400 همه خانواده‌های ایرانی این آموزش‌ها را دریافت کنند.

به گفته این مسئول، هدف از اجرای این طرح کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی و آموزش به خانواده‌ها برای خودامدادی است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.