مشهد؛

تبدیل سرخس از معبر گردشگری به مقصد گردشگری

فرماندار سرخس گفت:حركت خودجوش و ستودنی مردم در احیای دریاچه بزنگان افق و آینده روشنی را برای بهره وری از ظرفیت گردشگری دریاچه رقم زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سنجرانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان با بیان اینكه سرخس با ظرفیت های بالا در حوزه گردشگری و میراثی جذابیت های فراوانی با تولیدات صنایع اصیل دستی دارد.

وی با تاكید بر اینكه چارت سازمانی میراث فرهنگی زیبنده شهر سرخس نیست گفت:باید زمینه های تبدیل چارت سازمانی از نمایندگی به اداره آماده شود تا گام های موثر تری در حوزه توسعه گردشگری برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در این مراسم با تشریح مهمترین اقدامات در حال اجرا و پیگیری شهرستان گفت: گردشگری راه مناسبی برای كاهش برخی آسیب ها می باشد و از این رو هر گردشگر یك فرصت شغلی برای كشور ایجاد می كند كه مهمترین برنامه در حال اجرا در سرخس جذب گردشگر خارجی می باشد.

صالح نیا افزود: 150 گونه پرنده در سرخس از جذابیت های گردشگری سرخس در كنار بزرگترین بنای آجری و معماری دنیا رباط شرف و مقبره بابا لقمان و پل خاتون است.

وی با بیان اینكه ایران در حوزه مكانهای تاریخی جزء 10 كشور اول دنیا قرار دارد گفت: رباط شرف دومین اثری است كه در حال حاضر بدنبال ثبت جهانی آن هستیم زیرا تنها كاخ موزه معماری ایران رباط شرف است .

شایان ذكر است در این مراسم عادله اخوان تودیع و مجید حسینی به سمت سرپرست جدید نمایندگی میراث فرهنگی سرخس معرفی شد.

پیش از این مجید حسینی مدیر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان تایباد را بمدت 20 ماه عهده دار بود.

انتهای پیام//م.ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار