اصفهان؛

رشد 400 درصدی در جذب گردشگر به ایران

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: جذب گردشگر در ایران نسبت به سال‌های قبل 400 درصدی رشد داشته است که این میزان بی‌نظیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن یارمحمدیان  ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی رویکردهای جامع به گردشگری سلامت اصفهان اظهار کرد: گردشگری سلامت شاخه بالایی است که زیرشاخه‌های زیادی دارد، توریسم درمانی نیز یکی از این زیرشاخه‌های است.

وی با بیان اینکه نام توریسم درمانی برای این همایش بهتر بود، افزود: بعد از تشکیل دولت یازدهم 3 شاخه سلامت، وزارت امور خارجه و بحث تیم هسته‌ای و گردشگری در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفتند؛ در این دولت بعد از حل مسأله برجام، رشد 400 درصدی گردشگر نسبت به سال‌های قبلی وجود داشته که این میزان بی‌نظیر است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه افزایش گردشگران نیاز به آمار ندارد و برای همه مردم مشهود است، تصریح کرد: گردشگری سلامت ترکیبی از دو مسأله مهم است که طی چند سال اخیر رشد محسوسی در این ترکی نداشتیم اما در مقوله‌های گردشگری و سلامت هرکدام به طور جداگانه بسیار رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه بحث گردشگری به نوعی به همه ادارات مربوط می‌شود، تأکید کرد: در حوزه گردشگری ورزشی یکی دیگر از انواع گردشگری است که در این حوزه برای تیم خارجی و برنامه‌های رویدادهای مهم ورزشی فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم، گردشگری سلامت نیز نوع دیگری از گردشگری است.

یارمحمدیان با بیان اینکه گردشگر سلامت کسی است که برای درمان بیماری خود و مشکل خود به کشور سفر می‌کنند، گفت: وزارت بهداشت و میراث فرهنگی نمی‌توانند جدا از هم باشند به همین سبب باید یک مدیر فنی واسطه این دو ارگان باشند و مدیر فنی پزشکی است که دفتر میراث فرهنگی آن را معرفی کرده و وزارت بهداشت نیز آن را تائید می‌کند.

وی عنوان کرد: جذب گردشگران با اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و حوزه درمان به عهده وزارت بهداشت است؛ 7 تا به حال به طور میانگین 7 الی 8 دفتر خدماتی گردشگری از طرف اداره میراث فرهنگی استان اصفهان برای ارتباط در بحث گردشگری سلامت به وزارت بهداشت معرفی شدند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان در پایان اضافه کرد: استقبال و جذب گردشگران، فراهم‌سازی ساختارهای لازم برای گردشگری سلامت و تقویت ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت مواردی هستند که باید قبل از جذب گردشگر سلامت مورد توجه قرار گیرند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.