3 سال زندان برای لگد زدن به یک پناهجوی در حال فرار

دادگاه مجارستان فیلم‌برداری را که یک پناه‌جوی در حال فرار را با لگد زمین زده بود به سه‌سال زندان تعلیقی محکوم کرد.

3 سال زندان برای لگد زدن به یک پناهجوی در حال فرار
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سال ۲۰۱۵ یک فیلم‌بردار در مرز مجارستان با صربستان یک پناه‌جو به نام اسامه عبدالمحسن سوری که در کشورش مربی فوتبال بوده را با پشت پا زمین زده بود که نشر ویدیوی این جریان واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی جهان در پی داشت.

البته پسر کوچک این پناه‌جو نیز در بغلش بود که در جریان لگد این زن با پسرش می‌افتد. چندی بعد پسر این مرد که از هواداران رونالدو بود، به ورزشگاه برنابائو، ورزشگاه خانگی رئال مادرید اسپانیا دعوت شد و به داخل زمین فوتبال برده شد تا یکی از بازی‌های این تیم را از نزدیک شاهد باشد.

این فیلم‌بردار که در آن زمان برای شبکه خبری وان‌تی‌وی کار می‌کرد از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه حاضر شده و گفت که در ارتباط با رای دادگاه درخواست تجدید نظر خواهد کرد.

او گفته‌است که این واکنش را از وحشت نشان داده بود و چنین احساس به او دست داده بود که باید از خودش دفاع کند.

در همین حال قاضی دادگاه گفته‌است که رفتار این خانم در برابر یک پناه‌جو ادعاهای او مبنی بر دفاع از خودش را تایید نمی‌کند و این رفتار خلاف هنجارهای اجتماعی بوده‌است.

بر اساس این گزارش ایلش ناناشی، قاضی دادگاه گفته‌است که هیئت منصفه کاملا مطمئن است که اقدام این فرد مصداق برهم‌زدن نظم عمومی بوده که بر اساس پاراگراف اول مادۀ ۳۳۹ قانون، شامل مجازات می‌گردد.

این خانم پس از آن که نوار ویدیویی لگدزدنش به پناه‌جو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از سوی شبکه تلویزیونی وان‌تی‌وی نیز از کارش برکنار گردید.

اسامه عبدالمحسن الغضب، پناه‌جویی که این خانم با لگد زده بود اکنون در اسپانیا حضور دارد و سال گذشته از سوی مرکز ملی آموزش مربیان فوتبال اسپانیا به هدف هم‌کاری به آن کشور دعوت گردید ولی به دلیل مشکل زبانی قراردادش به گونۀ موقت متوقف شده‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.