دلایل اخراج پناهجویان افغانستانی در آلمان بررسی می‌شود

مسئول امور اجتماعی دولت فدرال آلمان، گفت: افغانستان وضعیت دشواری دارد و دلیل اخراج پناهجویان افغانستان توسط دولت آلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دلایل اخراج پناهجویان افغانستانی در آلمان بررسی می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «آیدان اوزوس» مسئول امور اجتماعی دولت فدرال آلمان با بیان اینکه دلیل اخراج پناهجویان افغانستانی در آلمان بررسی می‌شود، گفت: در افغانستان بدون تردید جنگ و ترور جریان دارد و به این دلیل، نمی‌شود همه پناهندگان را به کشورشان فرستاد.

مسئول اجتماعی دولت فدرال آلمان به شماره روز چهارشنبه روزنامه «زاربروکر سایتونگ» گفت: افغانستان وضعیت دشواری دارد و در رابطه با آن باید با دولت فدرال آلمان صحبت شود.

وی گفت: این دلیل قانع‌کننده‌ای نیست که به پناهندگان گفت که باید به کشورتان برگردید، زیرا در آنجا محلاتی را پیدا کرده‌ایم که انفجار بمب صورت نمی‌گیرد.

اوزوس گفت: وضعیت در کشورهای مغرب که شامل تونس، الجزایر، مراکش، لیبی و موریتانی می‌شود، فرق می‌کند و اساسا هیچ دلیلی نمی‌بیند که چرا پناهجویان رد شده این کشورها اخراج نمی‌شوند.

دویچه وله نوشت: دولت آلمان در ماه دسامبر نخستین گروه 34 نفر مهاجر رد شده افغانستانی را دیپورت کرد که اخراج گروهی پناهجویان افغانستان به کشورشان، انتقادهای زیادی را در آلمان به همراه داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار