عبادی: طایفه‌گرایی سیاسی، بزرگ‌ترین خطر برای عراق است/ برای حمایت از کشورهای منطقه با تروریسم می‌جنگیم

نخست وزیر عراق بر ادامه مبارزه این کشور با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، طایفه‌گرایی سیاسی را بزرگ‌ترین خطر در این کشور دانست. 

وی در سخنرانی خود در کنفرانس «گفتگوی بغداد» گفت: آزادسازی مناطق، مبارزه با تروریسم و بازگشت آوارگان اولویت‌های اصلی دولت عراق است. از نگرانی‌های عده‌ای درباره مرحله پس از داعش تعجب می‌کنیم. چرا آنکه از جنایت‌های داعش ضد عراقی‌ها ابراز نگرانی نمی‌کردند؟ اگر استقامت و وحدت عراقی‌ها نبود، پیروزی بر داعش به دست نمی‌آمد. 

نخست وزیر عراق افزود: باید در برابر اندیشه‌های افراطی و تروریستی بایستیم. مبارزه با تروریسم در عراق از همه کشور‌ها در جهان حمایت می‌کند. ما با تروریسم برای حمایت از ملت عراق و حمایت از کشورهای منطقه و جهان می‌جنگیم. هیچ نیروی جنگی در صحنه می‌دانی در نبرد‌ها در عراق به جز نیروهای عراقی حضور ندارد. عراق خطری برای کشورهای همسایه نیست. عراق پایبند به این مسئله است که اجازه تجاوز به هیچ کشوری را ندهد. 

عبادی خاطر نشان کرد: تروریسم از سلاح طایفه‌گرایی در عراق و سوریه برای تفرقه افکنی در جامعه استفاده می‌کند. خطرناک‌ترین مسئله در عراق، طایفه گرایی سیاسی برای به دست آوردن آرای انتخاباتی است. تروریسم با نام‌های جدید پدیدار خواهد شد و باید بر آن چیره شویم. با همکاری همه طرف‌ها در عراق، سلاح را فقط در دست نیروهای دولتی محدود خواهیم کرد. 

وی گفت: باید مبارزه گسترده‌ای را با تروریسم آغاز کنیم. اجازه فساد در نهادهای امنیتی را نخواهیم داد. باید سهم بندی‌های کوته نگرانه در کشور را کنار بگذاریم. 

نخست وزیر عراق گفت: عملیات آزادسازی یکسال پیش آغاز شد و نیروهای مسلح ما پیش از پایان سال به موصل رسیدند. هر هفته انفجار تروریستی در یکی از کشورهای جهان و نه فقط عراق رخ می‌دهد. وحدت و شجاعت عراقی‌ها، قوی‌ترین سلاح در برابر داعش است. نیروهای داوطلب از مناطق مختلف عراق در نبرد موصل مشارکت دارند و هیچ نیرویی از کشورهای همسایه یا کشورهای منطقه در این نبرد‌ها حضور ندارند. 

عبادی افزود: نیروهای خارجی در عراق نیروهای پشتیبان نیروهای عراقی هستند و نیروهای رزمی نیستند. عراق تهدیدی برای هیچ کسی نیست و قدرت این کشور قدرتی برای همه منطقه در جنگ ضد تروریسم است. همه کسانی که زمینه تفرقه را ایجاد کردند مسئول ورود داعش به شهر‌ها هستند. از فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهیم تا درباره سیاست خارجی کشور متحد باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار