مولاوردی در نخستین جشنواره ملی زن، خانواده و رسانه:

سهم زنان در توسعه فرهنگ رسانه‌ای سهم قاطع است


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: سهم زنان در توسعه فرهنگ رسانه‌ای سهم قاطع است، سهمی که در گذشته نیز با ورود زنان به مطبوعات و تأسیس نشریات اختصاصی شکل گرفت و اکنون نیز با نقش آفرینی موثر زنان می‌تواند به سرانجام‌های مطلوب دست یابد.


سهم زنان در توسعه فرهنگ رسانه‌ای سهم قاطع استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نخستین جشنواره زن خانواده و رسانه که صبح امروز شنبه( 25 دی ماه) در محل کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به محتوای جشنواره زن، خانواده و رسانه گفت: امیدورایم برگزاری این جشنواره ادای دینی برای طرح مباحث کلیدی جامعه باشد، چرا که امروز زنان اندیشمند و توانمند همواره تلاش دارند در بسترهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مشارکت کنند.

وی افزود: همواره طرح مطالبات زنان در نظام اسلامی هیچگاه از سطح مطالبات خانواده جدا نبوده است و بسیاری از درخواست‌های معطوف به ارتقای موقعیت زنان در جامعه با واسطه و بی‌واسطه همواره در راستای ارتقای جایگاه خانواده بوده است.

مولاوردی با تأکید بر اینکه زنان پا به پای مردان خانواده در دهه‌ اول انقلاب در عرصه‌های دفاع و مقاومت حضور داشتند گفت: این افراد در دهه دوم انقلاب در تحقق آرمان توسعه و سازندگی صبورانه همراهی کردند و در دهه سوم انقلاب آگاهانه آموزش عالی را در نور دیدند و در دهه چهارم انقلاب حضور مؤثری در فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها مهمترین فرصت برای مطالبه گری حقوقی، اجتماعی زنان و خانواده بوده‌اند و به عنوان تریبون‌هایی مطمئن و موجه بر طرح مطالبات آنان ایفای نقش کردند.

معاون امور زنان رئیس جمهور تأکید کرد: سهم زنان در توسعه فرهنگ رسانه‌ای سهم قاطع است، سهمی که در گذشته نیز با ورود زنان به مطبوعات و تأسیس نشریات اختصاصی شکل گرفت و اکنون نیز با نقش آفرینی موثر زنان می‌تواند به سرانجام‌های نیک و مطلوب دست یابد.

مولاوردی با بیان اینکه زنان اهل رسانه امروز متعهد به خلق ایده‌ها و طرح اندیشه‌ها هستند گفت: افزایش حضور زنان در رسانه‌ها همچنین افزایش مدیریت آنان در این بخش فرصت‌های ممتاز و متمایزی است که می‌تواند نسل‌های جدید را با ارزش‌های خانواده و جامعه همراه سازد.

وی اضافه کرد: برگزاری نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه با تمرکز بر واکاوی ارتباطات متقابل میان این سه مفهوم اصیل و اساسی با تأکید بر رویکرد تحلیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: از حمایت و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم و امیدوارم بازنمایی زنان در رسانه‌ها همواره در جامعه امروز پایدار بماند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار