کارگردان «متولد 65»:

دوست دارم «نگار» و «خوب، بد، جلف» را ببینم

مقررات جشنواره مباید با آمدن هر دبیر و دولتی عوض شود اما حذف بخش نگاه نو اتفاق خوبی است.

مجید توکلی، کارگردان در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظرش را در خصوص ادغام بخش نگاه نو با بخش مسابقه بیان کرد: به نظرم انفاق خوبی است، البته تصمیم گیری درباره مقررات جشنواره فیلم فجر به عنوان تنها رویداد مهم سینمایی داخلی ما؛ باید تنها یک بار اتفاق بیفتد و با آمدن هر دبیر و دولتی مقررات آن عوض نشود.

وی عنوان کرد: حذف بخش نگاه نو و یا ادغام آن یکی از تصمیمات خوب و مهم دییر جشنواره فیلم فجر است و این اتفاق ارزش سیمرغ را بالا می برد و کسانی هم که کاندیدا می شوند، نامزدیشان از ارزش بالاتری برخوردار خواهد بود و دلیلش هم ظهور نسل جدید فیلم سازی است، چون سینما ایران کم کم پوست اندازی می کند و از پارسال شاهد روایت های جدیدی از کار فیلمسازان اولی هستیم.

توکلی عنوان کرد: این پوست اندازی از جشنواره پارسال کلید خورد و امسال هم دیدیم که نصف بیشتر آثار منتخب امسال جشنواره هم مخصوص جوانان فیلم اولی و یا فیلم دومی است و این ادغام هم باعث می شود که عوامل فیلم های کارگردانان اولی هم دیده شوند.

وی در پاسخ به این سوال که منتظر تماشای چه فیلم هایی در جشنواره است، اظهار داشت: برای ما که مخاطبان اصلی سینما هستیم دیدن فیلم های همه کارگردان ها با هر طیف و سلیقه ای ضروری است و من دوست دارم همه منتخبان تولیدات سینمایی امسال را ببینم و برایم فرق خاصی نمی کند. ولی «نگار» به کارگردانی رامبد جوان و «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسم خانی دو فیلمی است که دوست دارم پیش از دیگر فیلم ها ببینم، به این دلیل که فکر می کنم در «نگار» به لحاظ تکنیک و در «خوب، بد، جلف» از لحاظ کمدی اتفاقات تازه و ویژه ای افتاده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار