اردبیل؛

کشت گندم در بیش از 85 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیله سوار

مدیر جهاد کشاورزی بیله سوار گفت: امسال بیش از 85 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ربعلی جهانی افزایش روش های نوین کشت در شهرستان را از اولویت های این مدیریت دانست و افزود: تاکنون حدود 65 هزار هکتار از اراضی زراعی گندم به صورت حفاظتی و نوتیلج کشت شده است.

وی اظهار کرد: محصول گندم بدلیل نقش ویژه ای که در تامین امنیت غذایی دارد از اهمیت بالایی برخودار است و استقلال در تولید این محصول استراتژیک، موفقیت بزرگی در توسعه بخش کشاورزی و اقتصاد ملی محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار با اشاره به مزایای این نوع کشت گفت: حفظ بقایای گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش مواد آلی خاک، اصلاح ساختمان و افزایش حاصلخیزی خاک مزرعه، کاهش تردد ماشین آلات کشاورزی، صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه های سوخت و مصرف بذر و سطح سبز یکنواخت از جمله مزایای کشت حفاظتی است.

جهانی افزود: اشاعه، توزیع و ارائه ایده ‌های نو و پدیده‌ های جدید علمی و انتقال آخرین یافته ‌های تحقیقاتی بخش غلات محققان استان به زارعان در سرلوحه وظایف اصلی و کلیدی این مدیریت قرار گرفته است.

همچنین وی از توزیع حدود 9 هزار تن بذر اصلاح شده گندم و هشت هزار و 800 تن انواع کود های شیمیایی بین کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: همکاران در این مدیریت به طور مستمر و مداوم کشاورزان را به استفاده مناسب از ادوات دنباله بند کشاورزی و عملیات خاک‌ورزی مناسب تشویق و ترغیب می‌کنند و در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت دوش به دوش کشاورزان در مزارع حضور دارند.

وی افزود: تلاش رویکرد کلی جهاد کشاورزی بر این است که با تغییر نگرش در کشاورزان با بکارگیری امکانات علمی و فنی برای استفاده بهتر از منابع آب و خاک نقش موثر در شکوفایی کشاورزی منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.