اردبیل؛

اختصاص 38 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد به کشت پاییزه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به کشت پاییزه اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی اکبر حسنیان در جلسه بررسی وضعیت اراضی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: امسال به دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بارش‌های به موقع باران و همت کشاورزان کشت پاییزه محصولاتی چون گندم، جو و کلزا در این شهرستان آغاز شده و طبق آخرین آمار به دست آمده 38 هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به کشت پاییزه اختصاص یافته است.

وی از پیش‌بینی برداشت بیش از 182 هزار تن محصول گندم از گندم‌کاران این منطقه خبر داد و گفت: امسال 30 هزار و 442 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان 26 هزار و 467 هکتار گندم آبی و 3 هزار و 955 هکتار گندم به صورت دیمی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از کشت یک هزار و 937 هکتار محصول جو در این شهرستان خبر داد و افزود: از این میزان امسال 682 هکتار به کشت جوآبی یک هزار و 255 هکتار هم به جو دیم اختصاص داده شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 هزار و 800 تن محصول جو از مزارع جوی منطقه استحصال شود.

حسنیان از توزیع بیش از یک هزار و 100 تن انواع کود و 7 هزار تن بذر اصلاح شده گندم در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت کشت کلزا و روغن موجود در آن بیش از 5 هزار و 698 هکتار کلزا در اراضی شهرستان پارس آباد کشت شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 هزار تن محصول کلزا استحصال شود.

وی از توزیع نهاده‌های کشاورزی و کود و سم به میزان کافی بین زارعان خبر داد و بیان کرد: کود فسفات به ازای هر هکتار 100 کیلو و کود اوره نیز به ازای هر هکتار 200 کیلو تهیه شده تا در اختیار کشاورزان و زارعان منطقه قرار گیرد و با توجه به این‌که بیش از 750 هزار تن انواع محصولات زراعی کاشت، داشت و برداشت می‌شود، کشاورزان این منطقه می‌توانند بیش از 500 میلیارد تومان درآمد داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.