اردبیل؛

آغاز کشت پاییزه در 38 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: امسال بیش از ۳۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت پاییزه اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌اکبر حسنیان با بیان این مطلب افزود: امسال به دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بارش‌های به موقع باران و همت کشاورزان کشت پاییزه محصولاتی چون گندم، جو و کلزا در این شهرستان آغاز شد.

وی از پیش بینی برداشت بیش از ۱۸۲ هزار تن محصول گندم از گندم‌کاران این منطقه خبر داد و گفت: امسال ۳۰ هزار و ۴۲۲ هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت گندم اختصاص یافته است که از این میزان ۲۶ هزار و ۴۶۷ هکتار گندم آبی و سه هزار و ۹۵۵ هکتار گندم به صورت دیمی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از کشت ۱۹۳۷ هکتار محصول جو در این شهرستان خبر داد و افزود: از این میزان امسال۶۸۲ هکتار به کشت جوآبی و یک هزار و ۲۵۵ هکتار هم به جو دیم اختصاص داده شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 هزار و۸۰۰ تن محصول جو از مزارع جوی منطقه استحصال شود.

حسنیان توزیع بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن انواع کود و ۷ هزار تن هم بذر اصلاح شده گندم در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت کشت کلزا و روغن موجود در آن بیش از 5 هزار و ۶۹۸ هکتار کلزا در اراضی شهرستان پارس آباد کشت شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵ هزار تن محصول کلزا استحصال شود.

وی از توزیع نهاده‌های کشاورزی و کود و سم به میزان کافی بین زارعان خبر داد و خاطر نشان کرد: کود فسفات به ازای هر هکتار ۱۰۰ کیلو و کود اوره نیز به ازای هر هکتار ۲۰۰ کیلو تهیه شده تا در اختیار کشاورزان و زارعان منطقه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه همه ساله در شهرستان پارس‌آباد بیش از ۷۵۰ هزار تن انواع محصولات زراعی کاشت، داشت و برداشت می‌شود، اضافه کرد: برای کشاورزان این منطقه از قبل آن بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.