همدان؛

غربالگری سرطان برای میانسالان

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان از غربالگری سرطان برای میانسالان خبر داد.

غربالگری سرطان برای میانسالان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی عطایی در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی مبارزه با سرطان با بیان اینکه توجه به انواع سرطان بخصوص سرطانهای سینه، کولورکتال و سرویکس در دستور کار است اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای غربالگری سرطان برای میانسالان انجام شده است؛ زیرا آگاهی از سرطان در مراحل اولیه آن در بسیاری از موارد، درمان صد درصدی را به همراه دارد.

وی گفت: رویکرد کنترل و پیشگیری در بیماریهای غیرواگیر، مورد توجه معاونت امور بهداشتی دانشگاه است و برنامه پویش ملی مبارزه با سرطان هم به این منظور از تاریخ یک تا هفتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به روند رو به رشد بروز بیماریهای غیر واگیر در کشور و استان، آماری در مورد افزایش میزان سکته‌های قلبی و مغزی، سرطانها و دیابت بیان کرد.

وی توجه به خودمراقبتی، فرهنگ‌سازی برای تغییر شیوه‌های تغذیه‌ای و افزایش فعالیت فیزیکی افراد را ضروری دانست و افزود: نهادینه‌ کردن خودمراقبتی باعث کاهش بیماری‏ها و کاهش تعداد مراجعان به مراکز درمانی می‌شود.

فرهنگسازی برای پیشگیری از سرطان، وظیفه دانشگاه

سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه هم با ارائه پیشنهادهایی به منظور برگزاری مناسب برنامه‌های این هفته، فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از سرطان و بیماریهای غیر‌واگیر را از وظایف دانشگاه دانست و گفت: روابط عمومی دانشگاه از تمام ظرفیت خود برای تحقق اهداف استفاده می‌کند.

جعفر شاهرخی در اختیار قرار دادن فایلهای آموزشی در خصوص سرطان را به منظور اطلاع‌رسانی در پایگاه خبری وب‌دا و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری همایشهای آموزشی در شهرستانها و حضور متخصصان در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برای اطلاعرسانی، گام‌های موثری در فرهنگ‌سازی و کاهش بروز بیماریهای غیر واگیر برداشته شود.

وی در خصوص انجام تبلیغات، اطلاعرسانی و فضاسازی مطلوب با هدف آگاهی‌رسانی برای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر بویژه سرطان از سوی روابط عمومی دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.