مقام فلسطینی: انتقال سفارت آمریکا به قدس، پایان راه حل دو کشور است

یک مقام فلسطینی انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را به معنای پایان مذاکرات برای راه حل تشکیل دو کشور خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد اشتیه عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ­روز سه شنبه در کنفرانس خبری گفت:« ­اگر آمریکا سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند، تشکیلات خودگردان فلسطین هم ­در تصمیم قبلی خود درباره ­مسئله ­به رسمیت شناختن اسرائیل ­تجدید نظر خواهد کرد».

­در روزهای اخیر هشدار ها و تهدید ها درباره تصمیم دولت آینده آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی افزایش یافته است و احتمال می رود این تصمیم آمریکا به تشدید تنش ­ها در منطقه خاورمیانه منجر شود و امکان دستیابی به توافق ­نهایی صلح بین ­تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به طور کامل از میان برود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله ، محمد اشتیه ­هشدار داد انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس به معنای توقف کامل روند مذاکرات صلح و پایان راه حل تشکیل دو کشور مستقل­ خواهد بود.

اشیته افزود ­منابع دیپلماتیک به ریاست تشکیلات خودگردان فلسطن اعلام کردند که دونالد ترامپ ­قصد دارد در سخنرانی 20 ژانویه به مناسبت آغاز به کار رسمی خود به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، ­خواسته­ خود برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را مطرح کند.
 
­این مقام فلسطینی یاد آور شد فلسطینی ها از مسئولان مساجد در منطقه خاورمیانه خواستند ­روز جمعه در اعتراض به ­­تصمیم ­آمریکا اذان پخش کنند و صدای ناقوس ­کلیساهای این ­منطقه نیز در اعتراض به ­تصمیم آمریکا ­برای انتقال سفارت از تل آویو به شهر قدس یکشنبه آینده ­به صدا در خواهد آمد.

گفتنی است­ دونالد ترامپ پیش از این دیوید فریدمان از حامیان ­توسعه شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطین را به عنوان سفیر آمریکا در اسرئیل برگزید.

فریدمان گفت:«می خواهم از سفارت آمریکا در قدس برای ­پیشبرد گفتگوهای صلح با فلسطینی ها اقدام کنم ».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار