وزیر خارجه جدید مکزیک: تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار میان مکزیک و آمریکا را نخواهیم داد

لوئیس ویدگری اعلام کرد کشورش تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار میان مکزیک و آمریکا را پرداخت نخواهد کرد.

وزیر خارجه جدید مکزیک: تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار میان مکزیک و آمریکا را نخواهیم دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لوئیس ویدگری  Luis Videgaray، وزیر خارجه جدید مکزیک امروز (سه شنبه) اعلام کرد کشورش تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیواری که دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا در مرز میان مکزیک و آمریکا برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی خواهد کشید، پرداخت نخواهد کرد. 

ویدگری تنها چند روز پس از انتصاب به عنوان وزیر خارجه مکزیک در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد: به هیچ عنوان این اتفاق رخ نخواهد داد. تحت هیچ شرایطی مکزیک هزینه ساخت این دیوار را پرداخت نخواهد کرد. بهترین قراردادهای تجاری، سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت آمریکا از مکزیک نیز نمی‌تواند این اقدام که شرافت مردم مکزیک را زیر سوال خواهد برد، توجیه کند. 

از ماه ژوئن سال 2015 که دونالد ترامپ به صورت رسمی خود را نامزد ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، ساخت دیوار میان مکزیک و آمریکا به مشاجره سختی بین ترامپ و مقامات مکزیک تبدیل شد. ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش مکزیک را به صادر کردن مهاجران متجاوز و سوداگران مواد مخدر به آمریکا متهم می‌کرد. 

اخبار منتشر شده در روز پنجشنبه هفته گذشته نشان دهنده تلاش تیم انتقال ترامپ برای راضی کردن رهبران جمهوریخواه کنگره به منظور رای دادن به تایید منابع مالی ساخت دیوار میان مکزیک و آمریکا بودند. روز جمعه نیز ترامپ تاکید کرد پول ساخت این دیوار را مکزیک به آمریکا پرداخت خواهد کرد. 

ترامپ می‌کوشد با تهدید مکزیک، این کشور را مجاب به مذاکره درباره قراردادهای تجاری با آمریکا (مانند قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی – نفتا – ) و نیز پرداخت پول ساخت دیوار میان دو کشور کند. پیش‌تر شرکت فورد، غول خودروسازی آمریکا به دلیل تهدیدات ترامپ از سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 600 میلیون دلاری در مکزیک صرف نظر کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار