با راه‌اندازی سامانه شناسه گوشی‌های وارداتی؛

شهروندان بوشهری گوشی‌های وارداتی را استعلام کنند

مدیرکل گمرک بوشهر از فراهم شدن امکان استعلام گوشی‌های وارداتی با راه‌اندازی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی (IMEI) در گمرک خبر داد.

شهروندان بوشهری گوشی‌های وارداتی را استعلام کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر افزود: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست‌های کنترل هوشمند ورود کالا به کشور و به منظور تسریع و شفاف‌سازی فرآیند واردات تلفن همراه و همچنین افزایش دقت در کنترل‌های گمرکی، نسبت به ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی اقدام کرده است.


بهنام نوروزی اضافه کرد: در همین راستا شهروندان استان بوشهر می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://epl.irica.ir/ImeiInfoView نسبت به استعلام گوشی خود یا گوشی که قصد خرید آن را دارند، اقدام نمایند.


ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اظهار داشت: IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل بوده و همه دستگاه‌های موبایل با قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، دارای این کد ۱۵ رقمی مختص به خود است.


نوروزی افزود: در این کد، اطلاعات مربوط به مدل گوشی‌، شرکت سازنده، کشور سازنده و... وجود داشته و گوشی‌های تلفن همراه توسط این کد در شبکه‌های مخابراتی ثبت می‌شوند.


وی با اشاره به نوپا بودن این سامانه از همه نمایندگان رسمی و ارائه‌کنندگان کالای تجاری تلفن‌های همراه در ایران دعوت به‌ عمل ‌آورد تا با شرکت فعال در اجرای این طرح و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، علاوه بر ساده‌سازی و تسریع در انجام فرآیندهای رسمی ورود کالا به کشور، موجبات جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق کالا را فراهم کند.


انتهای پیام/ث


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.