کرمانشاه؛

نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه رودخانه‌ها

1350 تابلو هشدار دهنده و مشخص کننده حریم و بستر، در حاشیه رودخانه‌های استان نصب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: 1350 تابلو هشدار دهنده و مشخص کننده حریم و بستر، در حاشیه رودخانه‌های استان نصب شده است.

کیاست امیریان گفت: این تعداد تابلو در حریم دریاچه‌ سدهای استان، رودخانه‌ها، برخی سراب‌ها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی سدها نصب شده است.

وی سد گاوشان، تالاب هشیلان، سراب یاوری، سراب نیلوفر، بستر رودخانه‌های گاماسیاب و دینور و ... را از جمله مناطقی دانست که نصب تابلو در آنها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه این تابلوها بتنی هستند، افزود: پیش از این به این تعداد تابلو هشدار دهنده نداشتیم و بیشتر اطلاع رسانی در خصوص حریم و بستر رودخانه‌ها از طریق رسانه‌ها صورت می‌گرفت.

به گفته امیریان، تابلوها علاوه بر مشخص کردن محدوده حریم و بستر رودخانه‌ها، هشدارهای جدی در خصوص ممنوعیت شنا را نیز در بر دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این تابلوها ممنوعیت هرگونه ساخت وساز یا دخل وتصرف در بستر وحریم منابع و تاسیسات آبی و همچنین تخلیه زباله وآلوده نکردن آب به اطلاع مردم رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها، مرداب‌ها، مسیل‌ها، برکه‌ها و شبکه‌های آبی را از جمله وظایف شرکت آب منطقه‌ای دانست و اظهار کرد: با نصب این تابلوها و اطلاع رسانی که به مردم صورت می‌گیرد، در صورت وقوع هرگونه حادثه در این محدوده پیامد آن با خود مردم است و وزارت نیرو هیچ تعهدی در خصوص جبران خسارات نخواهد داشت.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.