سمنان;

حمایت بیش از 6 هزار حامی از ایتام استان سمنان

بیش از 6 هزار حامی ایتام نیازمند استان را تحت تکفل خود قرار داده و ماهانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به آنان اعطا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد قوسی  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) استان سمنان گفت: طرح‌ اکرام ایتام، سفره با برکتی است که با تأسی از سیره ائمه اطهار (ع) گشوده شده تا با مشارکت حامیان و خیران، مشکلات مادی و معنوی فرزندان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را به حداقل برساند.

وی  با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار حامی با عضویت در طرح اکرام ایتام نیازمند استان را تحت تکفل خود قرار داده و ماهانه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به آنان اعطا می‌کنند، گفت: حامیان همواره برای رفع مشکلات ایتام تحت تکفل خود در تلاش هستند که از اقدامات خیرخواهانه آنان در جهت مرتفع ساختن نیازهای اساسی ایتام تحت پوشش قدردانی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه یک هزار و 37 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان قرار دارند، افزود: حمایت حامیان از ایتام نیازمند موجب می‌شود تا آنان بی‌دغدغه و با آسودگی خاطر به مدارج عالی تحصیلی، علمی، اجتماعی و اقتصادی دست یابند.

محمد قوسی با اعلام اینکه حامیان طرح اکرام در 9 ماهه سال جاری بیش از 15 میلیارد و 823 میلیون ریال به ایتام تحت تکفل خود مساعدت کرده‌اند، گفت: حامیان، 535 میلیون ریال به‌صورت نقدی به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند که این مبلغ به‌عنوان حق سرانه ماهیانه، به‌حساب ایتام واریزشده است.

وی با اشاره به اینکه مساعدت‌های نقدی حامیان طرح اکرام نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 11 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: سیر صعودی کمک‌های خیران به اقشار آسیب‌پذیر، نشانگر حسن اعتماد آنان به کمیته امداد است که امیدواریم در سایه این حمایت‌ها بتوانیم بخش قابل‌توجهی از نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند را رفع کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه امسال 271 حامی جدید عضو طرح اکرام شده‌اند، افزود: کمیته امداد درصدد است تا با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، علاوه بر ترویج سنت‌‌های حسنه اسلامی، فرهنگ رسیدگی به همنوعان و احساس مسئولیت نسبت به آن‌ها را در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار