سمنان;

پرداخت بیش از 34 میلیارد ریال مستمری به مددجویان

در 6 ماهه نخست امسال بیش از 34 میلیارد ریال مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان سمنان گفت : خدمات حمایتی کمیته امداد با هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود تا آنان نیز بتوانند در کنار سایر اقشار جامعه، زندگی کنند.
علی عرب با بیان اینکه در 6ماهه نخست سال، 34 میلیارد ریال مستمری به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شده است، گفت: مستمری ماهانه به منظور رفع بخشی از نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود .
وی با بیان اینکه 9 هزار و 185خانوار از 12 هزار و 287 خانواده تحت حمایت این نهاد در استان،از مستمری پرداختی این نهاد در 6 ماهه امسال بهره‌مند شدند، افزود: با توجه به توانمندسازی خانواده‌ها و خروج آنان از چرخه حمایتی، در سال‌جاری تعداد افراد مستمری‌بگیرکاهش یافته است.
عرب با اشاره به اینکه در کنار مستمری پرداختی که به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، کمیته امداد خدمات حمایتی دیگری را نیز به مددجویان می دهد، گفت: خدمات معیشتی، درمانی، تحصیلی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه‌ جهیزیه، وام کارگشایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی از جمله خدمات این نهاد به اقشار آسیب‌پذیر است.
وی با بیان اینکه از مجموع12 هزار و 287 خانواده تحت‌حمایت این نهاد دراستان، 9 هزار و 185 خانواده، معیشت‌بگیر و 3 هزار و 102 خانواده در قالب تک و چند خدمتی از خدمات این نهاد بهره‌مند می شوند، خاطرنشان کرد: پارسال بیش از 78 میلیارد و 500 میلیون ریال، مستمری به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت واریز شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادسمنان با بیان اینکه تمامی خدمات این نهاد با هدف بهبود وضعیت معیشتی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود، افزود: توانمندسازی خانواده‌های نیازمند در اولویت فعالیت‌های کمیته امداد قرار دارد که با ارائه آموزش‌های لازم و پرداخت تسهیلات اشتغال، درصدد هستیم مددجویان را به مرز خودکفایی نزدیک کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان، کاهش وابستگی آنان به کمیته امداد را به دنبال دارد، تصریح کرد: این امر ضمن استقلال اقتصادی خانواده‌های نیازمند، موجب خروج آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود.
عرب با بیان اینکه کمیته امداد استان تمام تلاش خود را در جهت رفع فقر و محرومیت از منطقه به کار گرفته ‌است، تصریح کرد: توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان، توسعه و پیشرفت منطقه‌ای را نیز به دنبال دارد .
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار