کرمان؛

برگزاری همايش بررسی مسائل اقتصادی و توليدات بز كركی در كرمان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گفت: همایش هم اندیشی بررسی مسایل اقتصادی، اجتماعی و تولیدات بز کرکی راینی در بهمن ماه برگزارمی شود.

برگزاری همايش بررسی مسائل اقتصادی و توليدات بز كركی در كرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، علی باقری معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان گفت: همایش هم اندیشی بررسی مسایل اقتصادی، اجتماعی و تولیدات بز کرکی راینی در ۲۷ بهمن ماه سال جاری در استان برگزارمی شود. 

وی هدف از برگزاری آن را هم اندیشی در خصوص معرفی‌نژاد، شناسایی مشکلات موجود، بررسی میزان قدمت کرک و پرورش بز کرکی در استان و کمک به افزایش درآمد پرورش دهندگان بز کرکی و بهبود وضعیت بازار کرک اعلام کرد. 

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده مراسم روز جهانی بز، در ایران برگزار می‌گردد، افزود: کشور ما به عنوان مهد پرورش بز معرفی شده و از طرفی بز کرکی راینی در کشور تنها دامی است که الیاف با ارزش کرک را تولید کرده و کرک تنها محصول دامی صادراتی و ارز آور برای کشور می‌باشد. 

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: لازم است در جهت بررسی و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان این بخش وهمچنین معرفی این دام با ارزش جلسات، کنفرانس و همایش برگزار گردد. 

باقری ارزش اقتصادی و ژنتیکی بز کرکی را بالا توصیف نمود و بیان داشت: تنها بز کرکی است که تحمل زندگی در شرایط سخت و تغذیه از علوفه خشبی با کیفیت پایین را دارا بوده و کرک با کیفیت را تولید می‌کند که در بازار‌های جهانی طرفداران بسیاری داشته و دارای ارزش اقتصادی بالایی می‌باشد و نظر به شرایط سخت زندگی تنها دامی است که به صورت خالص پرورش داده می‌شود و دارای ارزش ژنتیکی بالایی است. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار