ارومیه؛

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به رهبری امام خمینی (ره) که نهضتی برگرفته از امام حسین (ع) و مکتب عاشورا بود به پیروزی رسید و همان طور که امام حسین (ع) ارزش های اسلامی فراموش شده در آن دوران را با قیام خود تازه کرد امام خمینی (ره) نیز ارزش هایی را که به ضد ارزش تبدیل شده بود را زنده کرد.

اسمعیل کریم زاده در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان با گرامیداشت هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد : شعار دهه فجر سال ۱۳۹۵ با شعار محوری گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است .

کریم زاده با اشاره به آیاتی از سوره فجر و تبیین اهمیت و مطابقت این سوره با فجر انقلاب اسلامی ، ایام دهه فجر را بهترین فرصت برای معرفی انقلاب اسلامی به نسل جوان دانست و بر تبیین ابعاد مختلف داخلی و خارجی انقلاب در مراسم‌ بزرگداشت این ایام تاکید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوهتر جشنهای مردمی و برنامه های دهه فجر در سازمان افزود: باید از ایام دهه فجر در راستای تبیین اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان و امنیت حاکم بر جامعه و حقانیت خون شهدا و خانواده های آنها در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نهایت استفاده را ببریم.

رییس ستاد دهه فجر سازمان خطر نشان کرد : وظیفه همه ماست که این حرکت عظیم و تاریخی را پاس داشته و از ارزش ها و آرمان های انقلاب و امام راحل حفاظت و صیانت نماییم.

وی تاکید کرد : خدا را شکریم که در سایه برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود نارساییها و مشکلات موجود ناشی از تحریم های ظالمانه ، بخش کشاورزی از نظر اقتصادی از رشد مثبتی برخوردار بوده است و امسال 7 تولید کننده و یک کارآفرین برتر ملی در بخش کشاورزی از استان آذربایجان غربی انتخاب شده است و این استان رتبه دوم کشوری را از نظر تعداد تولید کنندگان نمونه ملی در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است .

در ادامه محمد دیبایی سرپرست اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی استان نیز گفت : 22 مورد برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام الله دهه فجر در سازمان در نظر گرفته شده است که در قالب کمیته های تخصصی و طبق جدول زمان بندی در این ایام اجرا خواهد شد.

دیبایی ادامه داد : افتتاح پروژه های عمرانی ، اقتصادی و تولیدی در مناطق روستائی و عشایری و رونمائی از طرحهای تحقیقاتی کشاورزی، اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط اداره دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکتهای فنی و مشاوره ای ، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله ها، چاپ نشریه کندیمیز از جمله برنامه های مصوب این کمیته می باشد که در این ایام مبارک برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان ، برگزاری مراسم های جشن پیروزی انقلاب در مراکز دهستانها و جهاد کشاورزی شهرستانها، نشست مطبوعاتی ریاست سازمان و نشست با تشکلها و نمونه های کشاوزی، حضور ریاست یا مدیران سازمان در برنامه های ویژه رادیوئی و تلویزیونی و خطبه های نماز جمعه جهت ارائه عملکرد و دستاوردهای سازمان ،برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، و نمایشگاه عکس پیروزی انقلاب اسلامی ،اجرای برنامه های فرهنگی،مقاله نویسی، مسابقات ورزشی و قرآنی را ازدیگر برنامه های مصوب این ستاد عنوان کرد که درطول ایام دهه فجر برگزار می شود.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای ستاد دهه فجر سازمان به بیان دیدگاهها و ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود در راستای هر چه با شکوه تر برگزارنمودن برنامه ها و مراسمات در این ایام پرداختند.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.