امام جمعه ارومیه؛

ساخت زائرسرای ۹ طبقه آذربایجان غربی در مشهد مقدس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:زائرسرای ۹ طبقه آذربایجان غربی در مشهد مقدس ساخته می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات و سعادت، اظهار داشت: تقوای الهی بر اساس کلام امام علی(ع) سبب پرهیز انسان از منکرات و اشتیاق او به عبادت خدای متعال می‌شود که خوشی‌ها و آسایش دنیا را به خاطر رسیدن به مقام رضایت الهی ترک کرده‌اند.

وی افزود: هرچه از دنیای انسان کاسته و بر آخرت او اضافه کند به نفع انسان است تا مال و مقامی که از آخرت انسان کم کند، چراکه در کلام امیرمومنان(ع) است که زندگان به مرده‌ها نزدیک و مرده‌ها از زندگان چه دورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم سالگرد 9 دی روز بصیرت، گفت: خدای متعال نعمت بصیرت و بیداری در زیرسایه رهبر فرزانه را از ما نگیرد، چراکه بصیرت و هوشمندانه زیستن از سفارشات دین اسلام است.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی(ع)، ادامه داد: حضرت مسیح(ع) از پیامبران اولی‌العزم هستند و بر اساس کلام الهی ما مسلمانان بر حقانیت همه انبیا ایمان داریم و احترامی که به اولین نبی الهی(ع) داریم نسبت به پیامبر آخر(ص) هم داریم.

قریشی به ولادت امام حسن عسکری(ع) اشاره و ضمن تبریک این روز از ملبس شدن طلبه‌های ارومیه به لباس روحانیت خبر داد و ابراز کرد: تربیت طلبه از زمان امام علی(ع) با تربیت یارانی چون سلمان، ابوذر، عمار و میثم تمار شروع شد و این روال ادامه یافت.

وی تصریح کرد: اگر قصد حفظ و تقویت دین دارید باید حوزه‌های علمیه را به عنوان مرکز حفظ و نشر معارف دینی تقویت کنید، چون قلم عالم است که شهدا را پروش می‌‌دهد به همین علت قلم عالم مومن و مجاهد افضلتر از خون شهدا است.

امام جمعه ارومیه به ایجاد زائرسرای ارزان قیمت در مشهد به فرمان رهبر معظم انقلاب اشاره و اعلام کرد: از دو و نیم سال قبل نسبت به این موضوع اقدام کردیم و با 750 متر الان آماده ساخت مجموعه است، امیدواریم با کمک مالی مومنان بتوان این مجموعه را آماده بهره‌برداری کرد.

وی از فعالیت ضعیف آذربایجان غربی در عرصه عتبات عالیات، گفت: خدای متعال زنده نگه داشتن شعائر الهی را بر مومنان واجب کرده است و اینکه از این استان با وجود 2 هزار و 400 هیأت مذهبی هیچ اثری در عتبات عالیات ثبت نشده است، سبب شرمندگی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: در این زمینه باید وارد شده و اقدامات اساسی صورت گیرد و هر هیأتی مبلغ اندکی کمک کند امکان ساخت و ایجاد اثر ماندگاری از سوی استان در عتبات عالیات وجود دارد.

وی از آوردن پرچم حرم امام حسین(ع) به ارومیه خبر داد و افزود: به نشانه آغاز فعالیت‌های ارزنده در مسیر مشارکت استان در بازسازی عتبات عالیات این پرچم حرم شریف به ارومیه آورده شده تا با عنایت الهی فعالیت‌ها در این راستا آغاز شود.

بر اساس این گزارش، 30 تن از طلبه‌های حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه بین نماز جمعه و ظهر در این مصلی معمم شدند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.