اصفهان؛

فرسودگی 90 هزار تخت بیمارستانی کشور

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از کمک هزار میلیارد تومانی خیرین سلامت به ارتقای بهداشت و درمان کشور و نیازمندی ایرانیان به 100 هزار تخت بیمارستانی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز در حاشیه آیین افتتاح بیمارستان‌ فوق تخصصی آیت‌الله‌ یثربی(ره) کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:به لحاظ زیرساخت ها و عدالت در دسترسی شرایط ما مناسب نیست طوریکه حدود90 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی فرسوده است.
وی با اشاره به نیازمندی 70 هزار تخت  بیمارستانی در کشور افزود:ما در شرایط ایده آل به 100 هزار تخت نیاز داریم.
به گفته وی، در گذشته سالانه حدود 1800 تخت و به ندرت در برخی دولت ها به 4 هزار تخت افزایش یافته است.
قاضی زاده هاشمی افزود: این در حالی است که در دولت یازدهم تا کنون13500 تخت تحویل دادیم و تا پایان این دولت این تعداد را به 21000  تخت برسانیم.
* سیاسیون نگران طرح تحول سلامت هستند
وی، در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت:این طرح بدون تردید خوب ادامه آن بستگی به دولت ها دارد.
به گفته وی، دولت روحانی با توجه به مشکلات و فشار به مردم این راه را در رفع مشکلات سلامت ادامه دهد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:با توجه به برکات این طرح در سراسر کشور بویژه مناطق محروم این راه بدون برگشت است چون در کنار امنیت باید به حوزه سلامت مردم نیز توجه شود.
قاضی زاده هاشمی،با تاکید براینکه مردم از اجرای طرح نگران نیستند گفت:بلکه برخی سیاسیون نگران هستند که ان شاالله خدا نگرانی آنها را نیز برطرف کند.
* کاهش 11 درصدی آمار سزارین در کشور
وی در خصوص آمار سزارین گفت: مرگ و میر نوزادان متولد شده یک زمانی از هر هزار120 نفر بود که هم اکنون این آمار به 11 نفر کاهش یافته است.
به گفته وی، برخی کسانیکه علاقه دارند تا آمار سزارین در کشور افزایش پیداکند شایعاتی درست میکنند که مبنای علمی ندارد.
وزیر بهداشت گفت:با توجه به اینکه در این دولت رشد سزارین 11 کاهش یافته است واین روند نزولی همچنان ادامه دارد.
قاضی زاده هاشمی، افزود: با این وجود هنوز آمار سزارین بالا است که بطور متوسط حدود40 درصد است و ما مصمم هستیم که متناسب با کشورهای
پیشرفته دنیا باشیم.
وی افزود: در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی این آمار حدود 25 درصد است.
به گفته وی، نباید تحت تاثیر برخی حرف های غیرکارشناسی و غیرمستند قرارگرفت و من معتقدم سختگیرانه نیست.
وزیر گفت:هم اکنون یکی از عوامل مهم دراعتباربخشی و امتیازدهی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نسبت سزارین به زایمان طبیعی است که باید ادامه یابد تا از عوارض بیماری های ناشی از مادر و فرزند کاهش یابد.
شایان ذکر است بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی رضوان الله تعالی علیه با حضور وزیر بهداشت و هیات همراه، استاندار اصفهان، آیت‌الله زاده عالم فقید گلپایگانی سید جواد گلپایگانی،  آیت‌الله زاده امام جمعه فقید کاشان آیت الله سید محمد یثربی و سایر بیت معظم یثربی و مسوولان کاشان طی آیینی ویژه افتتاح شد.
وزیر بهداشت در بدو ورود به کاشان با حضور بر سر گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادای احترام کرد و پس از افتتاح بیمارستان و بازدید تمامی بخش هااز بیماران بستری در بخش سی سی یو بیمارستان آیت الله یثربی عیادت ودلجویی کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.