اصفهان؛

کاشانی‌ها صاحب بیمارستان بیماری های خاص شدند

بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی(ره) کاشان صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیینی افتتاح ‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدحسین اعرابی رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مراسم افتتاح این بیمارستان گفت: این بیمارستان فوق تخصصی با زیربنای 11333 مترمربع در زمینی به وسعت 13333 مترمربع در اراضی دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط موسسه عمران کاشان با اعتباری افزون بر 13 میلیارد تومان ساخته شده و توسط موسسه محب سلامت با اعتبار 15 میلیارد تومان در حال تجهیز است.

محمدحسین اعرابی افزود: موسسه محب سلامت از موسسه های وابسته به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان دارای بخش های درمانی، پاراکلینیکی و درمانگاه تخصصی و فوق و همچنین بخش های درمانی شامل آنکولوژی (رادیوتراپی، براکی تراپی و شیمی درمانی)، همودیالیز، اورژانس، مراقبت های ویژه، بستری مردان و زنان و اتاق عمل است.

به گفته وی این بیمارستان با افزایش تا ظرفیت 120 تخت افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: این بیمارستان دارای 11 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شامل داخلی، ریه، قلب، جراحی های عمومی، ترمیمی، چشم، زنان، کلیه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، ارتوپدی و ارولوژی است.

اعرابی اظهار داشت: پزشکان این بیمارستان فوق تخصصی سرطان و بیماری‌های خاص کاشان دارای گروه بیهوشی، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، روانپزشکی، جراحی عمومی و پزشکی هسته‌ای است.

وی، با تاکید بر حمایت  بیت محترم امام جمعه فقید کاشان آیت الله سید مهدی یثربی رضوان الله تعالی علیه در افتتاح این بیمارستان گفت:در حال حاضر 6 بیمارستان، سه اورژانس سرپایی شبانه‌روزی، یک بیمارستان خصوصی، یک بیمارستان تامین اجتماعی و یک مرکز جراحی محدود با یکهزار و 43 تخت فعال در این شهرستان وجود دارد.

به گفته وی،منطقه کاشان در حال حاضر با توجه به ارائه خدمات و پذیرش بیماران استان‌های همجوار در بیمارستان‌های این شهر علاوه برشهروندان کاشانی دارای کمبود تخت بیمارستانی است و با ضریب اشغال بیش از 80 درصد تخت در بیمارستان بهشتی، این شهرستان در وضعیت بحرانی است.

اعرابی افزود: بر اساس میانگین استاندارد کشوری در منطقه‌ای مثل کاشان که بیماران شهرهای همجوار از جمله استان های مرکزی، قم و اصفهان را علاوه بر بیماران کاشانی پوشش می‌دهد برای هر هزار نفر سه تخت فعال مورد نیاز است.

وی افزود: به ازای هر هزار نفر در منطقه کاشان 2 و یک دهم  تخت فعال بیمارستانی موجود است.

به گفته وی،شهرستان کاشان با کمبود 300 تخت بیمارستانی مواجه است که طی چند دهه اخیر نیز فقط  تعداد محدودی از تخت‌های بیمارستانی این شهرستان از محل خیریه و تعطیلی دیگر بیمارستان‌ها جایگزین شده‌است.

شایان ذکر است وزیر بهداشت در بدو ورود به کاشان با حضور بر سر گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادای احترام کرد و پس از افتتاح بیمارستان از بیماران بستری در بخش سی سی یو بیمارستان آیت الله یثربی عیادت ودلجویی کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.