اصفهان؛

وزیر بهداشت فردا میهمان کاشانی‌ها است

بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان صبح فردا پنجشنبه 16 دیماه با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی آیینی افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مراسم افتتاح و سخنرانی وزیر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پز شکی کاشان برگزار می‌شود.

این بیمارستان با افزایش تا ظرفیت 120 تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود.

خدمات پزشکی این بیمارستان شامل جراحی، سر طان، پرستاری، آنکولوژی، رادیولوژی، رادیوتراپی،براکی تراپی، پیوند کلیه، ماموگرافی، آندوسکوپی، پاراکلینیک و مراقبت‌های ویژه است.

پزشکان این بیمارستان فوق تخصصی سرطان و بیماری‌های خاص کاشان دارای گروه

بیهوشی، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، روانپزشکی، جراحی عمومی و پزشکی هسته‌ای است.

زمین بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان، از طرف دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان واگذار و ساخت و تجهیز آن با حمایت و مساعدت بیت محترم امام جمعه فقید کاشان آیت الله سید مهدی یثربی رضوان الله تعالی علیه شده‌است.

انتفاع این بیمارستان چند سال برای موسسه محب سلامت که طرف قرارداد تجهیز آن بوده است و پس از آن به دانشگاه واگذارمی‌شود.

در حال حاضر 6 بیمارستان، سه اورژانس سرپایی شبانه‌روزی، یک بیمارستان خصوصی، یک بیمارستان تامین اجتماعی و یک مرکز جراحی محدود با یکهزار و 43 تخت فعال در این شهرستان وجود دارد.

منطقه کاشان در حال حاضر با توجه به ارائه خدمات و پذیرش بیماران استان‌های همجوار در بیمارستان‌های این شهر علاوه بر شهروندان کاشانی دارای کمبود تخت بیمارستانی است و

ضریب اشغال بیش از 80 درصدی تخت در بیمارستان بهشتی این شهرستان در وضعیت بحرانی است.

بر اساس میانگین استاندارد کشوری در منطقه‌ای مثل کاشان که بیماران شهرهای همجوار از جمله استان های مرکزی، قم و اصفهان را علاوه بر بیماران کاشانی پوشش می‌دهد برای هر هزار نفر سه تخت فعال مورد نیاز است.

به ازای هر هزار نفر درمنطقه کاشان 2 و یک دهم تخت فعال بیمارستانی موجود است.

شهرستان کاشان با کمبود 300 تخت بیمارستانی مواجه است که طی چند دهه اخیر نیز فقط تعداد محدودی ازتخت‌های بیمارستانی این شهرستان از محل خیریه و تعطیلی دیگر بیمارستان‌ها جایگزین شده‌است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.