عمل به احکام سند 2030 منطبق با اسناد ملی کشور

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: عمل به احکام 2030 در مواردی که منطبق بر سند تحول بنیادین باشد در دستور کار قرار می‌گیرد.

عمل به احکام سند 2030 منطبق با اسناد ملی کشور
مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جایگاه سند 2030 در آموزش و پرورش عنوان کرد: سندی در دستور کار قرار می‌گیرد که در چار چوب ضوابط کشور باشد. 
 
وی ادامه داد: در ایران این سند و برنامه عمل سندی تحول بنیادی بوده که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مقام معظم رهبری رسیده است. 
 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اقدامات انجام شده در سند تحول بنیادین انجام می‌شود و در مواجه با سندی 2030 نیز بخش‌های که هم خوانی با برنامه عمل کشور را داشته باشد در دستور کار قرار گیرد. 
 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه کشورهای جهانی این سند را امضا کردند، گفت: اما  ضمانت اجرای آن متناسب با برنامه‌های عملیاتی هر کشور تعیین می‌شود که در این خصوص برخی از مفاد این سند با احکام ما فاصله داشته اما برخی دیگر همچون عدالت اجتماعی،  آموزش زنان و آموزش پایدار از مواردی بوده که در کشور نیز آنها را مورد توجه قرار دادیم. 
 
وی یادآور شد: اصل سند تحول بنیادین بوده و بخش‌های قابل انطباق آن با سند 2030 اساس فعالیت‌ها در آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و با توجه به کارنامه درخشان در برخی مسائل همچون آموزش دختران و نهضت بالای حضور آنها در دانشگاه‌ها نه تنها حضوری منفعلانه در عرصه‌های بین المللی نداریم بلکه می‌توان چنین فعالیت‌های را به طور فعالانه در جهان نشان دهیم. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
چ اصراریه که یه سند غربی رو تو ایران به هر صورتی که هست اجرا کنین!!خود اسلام کاملترین دستورات زندگی رو داره...