تشکیل 31 کار‌گروه برای تدوین سند آموزش 2030 / علم و اخلاق باید جزو اولویت‌های جهان باشد

رئیس کمیسیون ملی یونسکو از تشکیل 31 کارگروه برای تدوین سند آموزش 2030 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعد‌الله نصیری‌ قیداری رئیس کمیسیون ملی یونسکو در همایش سوادآموزی که اکنون در مدرسه دار‌الفنون در حال برگزاری است، گفت: این همایش در حال 2016 به 2 دلیل مهم، بسیار مورد توجه است.

وی ادامه داد: امسال پنجاهمین سال تأسیس این نهضت بوده که به پیشنهاد ایران روز سوادآموزی نام گرفته است همچنین آغاز اجرای برنامه توسعه پایدار 2030 نیز به شمار می‌رود که در نوامبر 2015 توسط وزرای‌ آموزش و پروش کشورهای مختلف از جمله ایران به امضا رسید.

نصیری با بیان اینکه از سال 2016 در حال اجرای این برنامه تعهد کشورهای جز تعهد کشورهای این طرح به شمار می‌رود، افزود: در ایران کمیته آموزش پایدار 31 کار‌گروه برای تدوین سند آموزش 2030 در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو بیان کرد: یونسکو در توانمندی زنان در زمینه سوادآموزی تأکید داشته همانطور که در آموزه‌های دینی نیز به این مسئله پرداخته می‌شود؛ لذا در ایران نیز این امر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

نصیری بیان کرد: سال 2000 نرخ بی‌سوادی 18 درصد بود که انتظار می‌رفت تا سال 2015 این عدد به 14 درصد برسد اما این امر محقق نشد و از بین 73 کشور فقط 17 کشور توانستند این هدف را محقق کنند.

وی با بیان اینکه آموزش فقط در نظام آموزش و پرورش انجام نمی‌شود، گفت: باید تمامی نهاد‌ها در امر آموزش مشارکت داشته باشند و در سند 2030 به توجه دولت‌ها در این موضوع تأکید شده است.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو اظهار کرد: جایگاه ایران از لحاظ سوادآموزی اهمیت بالایی دارد چرا که در کنار سوادآموزی به بحث اخلاق نیز توجه شده و هر دو سال یک بار بزرگان جهان با رویکرد اخلاق در کمال علم در جشنواره ابن سینا شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به این که علم و اخلاق باید جزو اولویت‌های جهان قرار گیرد، گفت: سعی بر این است تا این مسئله تحقق جهانی پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار