گل به خودی تاج؛

احضار برانکو بجای برخورد با کی روش

اختلاف کی روش و برانکو با اخراج بازیکنان ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس از اردوی تیم ملی وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کی روش سرمربی تیم ملی در حالی 7 ملی پوش پرسپولیس را از اردوی تیم ملی کنار گذاشت که تاکنون شاهد این اتفاق در تیم ملی نبودیم.

انتقاد مربیان باشگاه ها از اردوهای متعدد تیم ملی و تعطیلات زیاد در لیگ برتر همواره وجود داشته است اما اقدام کی روش در اخراج بازیکنان تیم پرسپولیس اتفاق نادر در فوتبال کشورمان محسوب می شود.

ضرب المثل معروف" خرج که از کیسه مهمان بُود/ حاتم طایی شدن آسان بُود" مصداق واقعی درگیری کی روش و برانکو است.

جدا از اینکه کدامیک از این دو مربی خارجی بر دیگری برتری دارند و چرا این چنین علیه یکدیگر جبهه می گیرند، حرکت هر دو اشتباه است. 

هر دو مربی حرکاتی انجام دادند که در شان خودشان و بازیکنان تیم ملی نیست و این چنین ملی پوشان پرسپولیس عروسک خیمه شب بازی این دو مربی شدند. این حرکات نشان می دهد هیچ مدیریت برتری در راس فدراسیون فوتبال برای کنترل رفتار این دو مربی وجود ندارد. 

همچنین شان و منزلت بازیکنان تیم ملی آنقدر پایین آمده است که 7 ملی پوش پرسپولیس به علت اختلاف کی روش و برانکو از تیم ملی کنار گذاشته می شوند. 

اگر ملی پوشان اخراجی پرسپولیس در همین لحظات حساس همگی از تیم ملی خداحافظی کنند در آن صورت کار اشتباهی انجام ندادند و به آنها نباید خرده گرفت. 

از سوی دیگر کی روش با یک تصمیم عجولانه منافع ملی فوتبال کشورمان را به خطر انداخت. بر این اساس تاج رئیس فدارسیون فوتبال باید از مماشات کردن دست بردارد و برخوردی در شان فوتبال کشورمان با کی روش داشته باشد. 

 ابراهیمی:اعتراض برانکو طبیعی است

ناصر ابراهیمی پیشکسوت پرسپولیس درباره اخراج ملی پوشان پرسپولیس از اردوی تیم ملی به خبرنگار ما گفت:زمان زیادی به شروع نیم فصل دوم باقی نمانده است برانکو حق دارد از غیبت طولانی مدت بازیکنانش در ترکیب تیم اعتراض کند اگر من هم مربی پرسپولیس بودم به این اقدام سرمربی تیم ملی واکنش نشان می دادم.

وی افزود: به نظرم لازم نبود که کی روش در شرایط فعلی که تیم ملی هیچ بازی رسمی ندارد برای ملی پوشان اردو برگزار کند.کی روش باید این فرصت را به  تیم ملی B می داد تا باز یکنان دیگر نیز شرایط حضور در تیم ملی را داشته باشند.سرمربی تیم ملی کار درستی کرد که این بازیکنان را برگرداند چون پرسپولیس اکنون در شرایط حساسی قرار دارد و برانکو اگر نتیجه نگیرد باید پاسخگو عملکردش باشد.

ابراهیمی تصریح کرد:حضور 7 ملی پوش پرسپولیس در اردوی تیم ملی مشکلاتی برای آماده سازی تیم برای ادامه بازی های لیگ به وجود آورده است و همین موضوع باعث انتقاد برانکو از اردو تیم ملی شد.به نظرم کی روش باید جلساتی با مربیان لیگ بگذارد تا اختلافات را به حداقل برساند. کی روش باید بداند که نتایج درخشان تیم ملی حاصل زحمات مریبان لیگ برتری است و باید به نظر آنها احترام بگذارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:انتظارات از تیم پرسپولیس زیاد است و برانکو با اشراف به سختی بازی های لیگ در نیم فصل دوم  
قصد دارد که تیم منسجمی را به مصاف حریفان بفرستد. براین اساس غیبت ملی پوشان باعث می شود که برانکو از اهدفش دور شود.
اعتراض برانکو  طبیعی است چرا که در قبال تیمش مسئول است. امیدوارم اختلاف این دو مربی با میانجیگری مسئولان برطرف شود.

به هر حال باید دید اختلاف کی روش و برانکو چه سرنوشتی برای ملی پوشان پرسپولیس خواهد داشت؟!


درودگر:کی‌روش به شخصیت 80 میلیون ایرانی توهین کرد/ با احضار برانکو، شأن کمیته اخلاق پایین آمد

صادق درودگر در خصوص لغو بازی دوستانه تیم ملی کشورمان با مراکش اظهار کرد:فوتبال ما در رنکینگ فیفا جایگاه خوبی دارد اما متاسفانه برخی کشورها که پنجاه پله از فوتبال ما پایین تر هستند برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال ما کلاس می گذارند.

وی افزود:برگزاری اردوی تیم ملی در امارات لزومی نداشت،زیرا طبق عرف فوتبال جهان دیدارهای تدارکاتی کشورها در خانه یکی از دو طرف برگزار می شود و فدراسیون فوتبال ما نباید آویزان کشوری مثل امارات و دلال هایی که چنین بازی هایی را برای ما پیش بینی می کنند می شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان همچنین در خصوص اختلافات به وجود آمده میان کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی و برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس گفت:با تمام احترامی که برای کی روش قائل هستم اما رفتار اخیر او مبنی بر دیپورت بازیکنان پرسپولیس کاملا غیرحرفه ای،زننده و ستیزه جویانه بود.از سوی دیگر حرف های برانکو کاملا درست است اما او نیز باید دغدغه های خود را به شکل دیگری مطرح می کرد.

وی ادامه داد:باز هم می گویم رفتار کی روش بسیار زننده بود او به شخصیت میلیون ها ایرانی توهین کرد،هفت بازیکن پرسپولیس به دامان پدر خود پناه برده بودند اما متاسفانه سرمربی تیم ملی در حق آنان پدری نکرد.اگر این اردو واقعا برای وی اهمیت داشت باید بازیکنان پرسپولیس را حفظ و سپس مشکل خود را با برانکو حل می کرد زیرا این بازیکنان شخصیت ملی دارند و آینده فوتبال ایران هستند.

درودگر در مورد احتمال محرومیت برانکو ایوانکوویچ تصریح کرد: مگر برانکو چه گفته است که محروم شود؟کمیته اخلاق جای فردی که علیه مربی تیم ملی مصاحبه کرده نیست،بلکه وظیفه این کمیته رسیدگی به تخلفات و ناهنجاری های اخلاقی اهالی فوتبال است.به نظر من با احضار برانکو به کمیته اخلاق شان این کمیته پایین آمد،باید بدانیم در کشورهای دیگر این میزان حکم انضباطی و اخلاقی وجود ندارد و بهتر است به هر بهانه کوچکی افراد را به کمیته اخلاق احضار نکنیم.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اس اس
۲۲:۴۶ ۱۹ دی ۱۳۹۵
سلام با بی طرفی الحق والانصاف حق با برانکو بود مگه بجه بازیه جرا یه مربی اجازه میدن به تمام دستگاهای کمیته اخلاقیو انظباطیو فدراسیون و فوتبال یه ملت تمسخر کنه واقع اینا ظلم نیس همه دارن میگن کیروش اشتباه کرده باز برانکو احظار میشه بقولمعروف" خرج که از کیسه مهمان بُود/ حاتم طایی شدن آسان بُود واقا درمورد این اقا صدق میکنه لیگ دباره شرو شده اردو جیو میخوان برن از جیف کی میره این همه تجملات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ دی ۱۳۹۵
اقای درودگر اون موقع که میزدی تو سر بازیکن تیم فوتسال به 80 میلیون ایرانی توهین نبود لطفا موقع نظر دادن پای مات وسط نکشید
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۵:۱۲ ۱۵ دی ۱۳۹۵
احسنت آقای درودگر
آخرین اخبار