زاهدان؛

مشارکت جهاد دانشگاهی در اجرای برنامه های اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد

اجرای برنامه های اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد استان با مشارکت جهاد دانشگاهی صورت می گیرد.

اجرای برنامه های اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد استان با مشارکت جهاد دانشگاهی

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش فقر و نیارمندی بین مددجویان استان با سایر ادارت استان از جمله جهاد دانشگاهی استان و شرکت ملی گاز ایران برای تامین نیرو و آموزش افراد ماهر نیاز شرکت‌های پیمانکاری پروژه انتقال گاز به سراسر استان یک سند همکاری منعقد شده است.

پودینه افزود: امسال کمیته امداد استان به منظور ایجاد کسب و کار زودبازده برای ۱۲۹۱ نفر از مددجویان زیرپوشش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت کمیته امداد در ایجاد فرصت‌های مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در سراسر کشور، به نظر می‌رسد این بخش می‌تواند با ایجاد طرح‌های با کیفیت خوداشتغالی که توجیه اقتصادی دارد نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار با بهره‌گیری از امکانات و استعدادها و منابع مبتنی بر ظرفیت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در استان بوده و کمیته امداد از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

پودینه ادامه داد: برنامه اشتغال و کارآفرینی این نهاد به‌نحوی تدوین شده که مددجویان مستعد اشتغال بتوانند بدون تبعیض فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب و با استفاده از تسهیلات مالی و کمک‌های فنی کارشناسان این نهاد اجرا کنند، به طوری که تاکنون فرصت شغلی مناسب برای هزار و 565 مددجوی مستعد کارآفرینی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت های مورد اشاره به‌صورت بنگاه‌های کوچک اقتصادی در اشکال مختلف خود اشتغالی، فرزند مددجو، فارغ‌التحصیلان بیکار، تعاونی‌های تولیدی و خدماتی فعال می‌شوند،گفت: تجارب حاصل از اجرای بیش از چهار هزار و 700 طرح اشتغال زایی موید توان بالای جامعه هدف در بخش اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) در عرصه اقتصادی است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار