نشست معاونان صنایع دستی استان‌های کشور برگزار شد/ رشد 33 درصدی فروش در بازارچه‌های نوروزی

پانزدهمین نشست معاونان صنایع دستی استان‌های کشور امروز صبح در سالن اجتماعات فجر سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین نشست معاونان صنایع دستی استان‌های کشور امروز صبح در سالن اجتماعات فجر سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمودیان رئیس اداره کل صادرات گزارش عملکرد دفتر صادرات را در طی 9 ماهه نخست ارائه داد و گفت: از ابتدای سال برپایی 675 بازارچه نوروزی را در 31 استان کشور شاهد بودیم که تعداد 6 هزار و 762 غرفه با فروش معادل 32 میلیون و رشدی برابر با 33 درصد نسبت به قبل داشتند و این بازارچه‌های نوروزی بالغ بر 29 میلیون نفر بازدید کننده داشت.
 
وی ادامه داد: صنایع دستی در کنار دیگر نمایشگاه‌ها جای خود را در میان مردم باز کرده است و گزارش‌های خوبی از برپایی این نمایشگاه‌ها به ما ارسال شده است.
 
محمودیان در ادامه در خصوص برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی عنوان کرد: در طول سال ما شاهد نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان‌های یزد، اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، گیلان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد و دیگر استان‌های کشور بوده‌ایم.
 
وی در خصوص بازارچه‌های تابستانی اظهار داشت: در طول تابستان شاهد برپایی 303 بازارچه تابستانی در 26 استان کشور بودیم که تعداد 3 هزار و 673 غرفه با فروش معادل 12 میلیون ریال و با رشد 12 درصدی نسبت به سال قبل این بازارچه‌ها برگزار شد که 9 میلیون بازدید‌کننده داشتند.
 
محمودیان در خصوص افتتاح اولین بازارچه سنتی در تهران تصریح کرد: برای اولین بار در تهران بازارچه صنایع دستی عودلاجان افتتاح کردیم که این بازارچه کار مشترک میراث فرهنگی ، شهرداری و کسبه اودلاجان بود و تاکنون در فاز اول 50 غرفه فعالیت دارند.
 
وی ادامه داد: در ابتدای سال در خارج از ایران نمایشگاه‌هایی برگزار کردیم و در کشورهای اتریش، ترکیه، ایتالیا، بلغارستان، چین، روسیه، اسپانیا و مالزی شاهد استقبال خوبی از نمایشگاه های برپا شده در زمینه صنایع دستی بودیم.
 
محمودیان در خصوص تهیه و تنظیم دستورالعمل‌ها تصریح کرد: ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی با اعتبارات دولتی، ایجاد اصلاح و تجهیز بازارچه‌های دائمی صنایع دستی با همکاری بخش خصوصی، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی صنایع دستی، برگزاری و مشارکت در نمایشگاه‌های صنایع دستی خارج از کشور، بازارچه‌های موقت صنایع دستی و حراج آثار صنایع دستی بخشی از دستورالعمل‌های ما در زمینه صنایع دستی خواهد بود.

محمودیان خاطرنشان کرد: برخی از تغییرات زمان می‌خواهد. در بحث دستورالعمل‌ها غرفه‌های رایگان را در نظر گرفته‌ایم و بودجه‌هایی برای برگزاری نمایشگاه‌ها اختصاص می‌دهیم. ما به اندازه خود استان‌ها دغدغه برپایی نمایشگاه داریم؛ اما کیفیت و فروش نمایشگاه‌های امسال خیلی خوب بوده است.



انتهای پیام/
 
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار