ساری،

بابلسر میزبان چهارمین کنگره ملی معماری

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این کنگره بمدت دو روز در روزهای ششم و هفتم بهمن برگزار می شود.

دلاوربزرگ نیا افزود: استانداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی، کانون مهندسین ساری، شهرداری بابلسر، نور، ساری، بابل، آمل و رامسر، میراث و دانشگاه مازندران در برگزاری این کنگره مشارکت و همراهی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 20 مقاله تاکنون به دبیرخانه کنگره ارسال و در حال داوری است.

بزرگ نیا محورهای کنگره را حوزه های فرهنگی، طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورز، میراث فرهنگی ناملموس و راههای فرهنگی و عناصر وابسته عنوان کرد.

وی مازندران زمان ارسال مقالات را تا 20 دی بیان کرد و گفت: کارگاه مداخله دریافت های تاریخی، باستان شناسی و معماری دوران اسلامی، نورپردازی در بناهای تاریخی و پنل تخصصی قلعه های تاریخی مازندران از جمله برنامه های جنبی این کنگره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گواهینامه معتبر از سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به شرکت کنندگان برتر این کنگره اهدا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.