ساری؛

روستاهای مازندران بهشتی برای بوم گردی

51 پروانه بوم گردی یکسال گذشته در مازندران جهت رونق گردشگری روستایی صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از آغاز اجرای طرح ساماندهی اقامتگاه های بومی گردی در مازندران تاکنون 51 پروانه صادر شده است.

وی افزود: درجهت حمایت از بوم گردی و برای تجهیز و بازسازی اقامتگاه ها در مازندران 30 واحد دارای پروانه تاکنون به صندوق کار آفرین امید برای دریافت وام تا سقف یک میلیارد ریال با سود چهار درصد معرفی شده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بیشتر درخواست پروانه اقامتگاه های بوم گردی برای مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران، به ویژه در مناطق جنت رودبار تنکابن، جواهرده رامسر، هزارجریب نکا، ساری، کیاسر و نوشهر بوده است.

مهران حسنی با بیان اینکه ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان در حال حاضر هزار و 800 نفر اقامت شب است افزود: برای 120 نفر به صورت مستقیم و حدود 500 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی گفت: رونق بوم گردی علاوه بر افزایش درآمد خانوار روستایی موجب حفظ و اشاعه معماری، آداب و رسوم مردم منطقه و عدم مهاجرت اهالی روستاها به شهر ها نیز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار