کرمانشاه؛

راه‌اندازی فاز اول "ذوب آهن بیستون" در سال آینده

مدیرعامل مجتمع جهان فولاد کرمانشاه گفت: فاز اول "ذوب آهن بیستون" سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جهانبخش شکری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه ذوب آهن بیستون اظهار کرد: مجوز این واحد صنعتی سال 88 صادر شد، اما در این مدت به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود داشت روند اجرای آن به کندی پیش رفت و مدتی متوقف بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال و با برداشته شدن تحریم‌ها دوباره کار ساخت این واحد با سرعت از سر گرفته شد، خاطرنشان کرد: این پروژه اکنون نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی شکری با بیان اینکه اکنون کار ساخت و ساز و ورود ماشین آلات همزمان در حال انجام است، یادآوری کرد: با این روند سال آینده شاهد راه‌اندازی فاز اول این مجتمع خواهیم بود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: ظرفیت این واحد صنعتی 400 هزار تن در سال است که 150 هزار تن آن "آهن اسفنجی" و 250 هزار تن  آن "شمش" است.

شکری معتقد است، تولیدات این واحد صنعتی علاوه بر تامین نیاز داخلی می‌تواند بعد صادراتی هم داشته باشد همانگونه که اکنون در زمینه صنایع فلزی صادرات داریم.

وی زمان مورد نیاز برای راه‌اندازی فاز دوم این مجموعه را نیز حدود دو سال برآورد کرد.

مدیرعامل مجتمع جهان فولاد کرمانشاه تمام سرمایه‌گذاری این واحد صنعتی را مربوط به بخش خصوصی دانست که هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست و با نوسانات نرخ ارز تغییر می‌کند.

شکری اشتغالزایی ذوب آهن بیستون را نیز حدود 700 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این واحد در جاده هرسین و در کنار سایر مجموعه‌های صنعتی گروه شکری در حال احداث است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار