تشخیص حق و باطل برای افراد بی‌ بصیرت امکان پذیر نیست

امام جمعه زاهدان گفت: کسی که بصیرت و آگاهی ندارد نمی‌تواند حق و باطل را تشخیص دهد.

تشخیص حق و باطل برای افراد بی‌ بصیرت امکان پذیر نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله  عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت حماسه مردمی 9 دی سال 88، اظهار کرد: 9دی را به عنوان روز بصیرت نامگذاری کردند و در سراسر کشور این روز را بزرگ داشتند پدیده‌ای که به ایمان خود مردم تضمینی برای این بصیرت شد .

وی با اشاره به اینکه بصیر به معنای آگاهی و شناخت است گفت: فردی که چشم ندارد، بینایی ندارد و فردی که گوش ندارد، شنوایی ندارد اما کسی که بصیرت ندارد آگاهی ندارد اما نکته مهم اینجاست که بصیر مهم است یا بصیرت ؟ آدم کور باشد خیلی بهتر است تا اینکه آگاهی نداشته باشد و فرق بین حق و باطل را نفهمد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: کسی که نابینا باشد برایش روز و شب فرقی ندارد اما کسی که بصیرت و آگاهی ندارد حق و باطل را نمی‌تواند تشخیص دهد.

خطیب نماز جمعه زاهدان  افزود: مشکل آنجاست که انسان‌ها نتوانند جبهه حق و باطل را از هم تشخیص دهند .

وی بیان داشت : سالروز 9 دی، روزی شد که مردم بدون کوچکترین کلامی از سوی رهبر با آگاهی و بیداری و بصیرت به صحنه آمدند و الگویی شدند برای ما و این را نشان دادند که اگر فتنه گران بخواهند بی بندو باری و بی حجابی  و آشوب را رواج و گسترش دهند یا بسیاری کارهای دیگر که به نظام ما خدشه وارد کند، مردم با آگاهی و بیداری مانند بیداری  زمان فتنه 88 جلوی هر فتنه ای را می گیرند .

سلیمانی ضمن تشریح مناسبت‌ های هفته افزود: 15 دی سالروز حمله به هویزه بود که برادران ارتش و سپاه و بسیجی برای مقابله با ارتش عراق ایستادند به صورتی که به رئیس جمهور وقت بنی صدر می‌گفتند نیرو کم داریم و سلاح نداریم اما گذاشتند دشمن وارد خاک ما شود و هویزه سقوط کند.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: آن زمان در چشم به هم زدنی 1800 خانه با خاک یکسان شد اما شهیدانی مثل چمران و شهدای هویزه با بصیرت جلوی دشمنان ایستادگی کرد و نگذاشتند گوشه‌ای از این خاک به دست دشمنان بیفتد.

وی ادامه داد: این انقلاب به راحتی به دست نیامده است و شهیدان بزرگ مرد کشور ما از خون خود گذشتند تا امروز انقلاب و نظام ایران اسلامی با عزت و افتخار باشد.

امام جمعه زاهدان گفت: با تلاش  و پشتکار شهیدان هویزه و جلساتی که برادران سپاه و ارتش و با هم فکری همدیگر و با دست خالی جلوی دشمن ایستادگی کردند و هویزه را از دست دشمن آزاد کردند که سالروز هویزه و به شهادت رسیدن شهیدان بزرگی همچون چمران را گرامی میداریم.

انتهای پیام /ت 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.