بررسی پرونده نرگس کلباسی توسط وزیر امور خارجه هند

وزیر امور خارجه هند در آخرین پست توئیتری اش از درخواست برای ارائه گزارش درمورد پرونده نرگس کلباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند با انتشار پیامی در توییتر خود از درخواست برای ارائه گزارش درمورد پرونده نرگس کلباسی خبر داد.

وی نوشت:

من از دولت ایالت اودیسا درخواست کردم تا یک گزارش در مورد پرونده نرگس اشتری ارائه دهد.
وی در این پست نام‌های محمد جواد ظریف و بوریس جانسون وزرای امور خارجه ایران و انگستان و سواراب کومار سفیر هندوستان در ایران را تگ کرده است.



بررسی پرونده نرگس کلباسی توسط وزیر امور خارجه هند




لازم به ذکر است که نرگس کلباسی اشتری زن نیکوکار ایرانی است که برای کودکان یتیم و معلول در شرق هند پرورشگاهی تاسیس کرده است؛ اما به دنبال مفقود شدن یک کودک به قتل غیر عمد متهم و چندی پیش از سوی دادگاه رایاگادا در شرق هند به یک سال زندان و 300 هزار روپیه جریمه نقدی محکوم شد.

نرگس کلباسی همچنین در هنگام سفر  وزیر امور خارجه  کشورمان به هند ملاقاتی با او داشت و محمد جواد ظریف هم در این دیدار و هم در پاسخ به نامه تعدادی از هنرمندان، اساتید و حقوقدانان درمورد نرگس کلباسی ایرانی نیکوکار در هند اعلام کرد که وزارت امور خارجه حمایت از شهروندان ایرانی مقیم خارج اعم از دانشجویان، فرهیختگان، تجار و سایر هموطنان در اقصی نقاط جهان را وظیفه خود می داند و از همه توان و ظرفیت خود برای حمایت از آنان و استیفای حقوق شان استفاده خواهد کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.