رویای بدمینتون تسخیر آسیا و آقایی در المپیک

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مسئولان فدراسیون بدمینتون از انتظارش به کسب مدال این رشته در سطح بین المللی گفت اما سال ها است خبری از افتخار آفرینی در این رشته به گوش نمی رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بدمینتون مثل همیشه در سکوت به فعالیت خود ادامه می دهد و کمتر خبری از این رشته مهم و با اهمیت  که می تواند مدال های زیادی را برای کشور به ارمغان آورد، در رسانه ها می بینیم این در حالیست که وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مسئولان این فدراسیون از آن ها خواست که قوی تر از گذشته عمل کنند و برای کسب مدال در سطح بین المللی تلاش کنند اما سال ها است خبری از افتخار آفرینی در این رشته به گوش نمی رسد.

بیشتر شهروندان ایرانی شناختشان از بدمینتون به استفاده از این رشته در مکان های تفریحی محدود می شود این در حالیست که این رشته اهمیت بسیاری در ورزش حرفه ای کشورها دارد و هر ساله و در هر المپپیک تعداد زیادی مدال را برای ورزشکاران دیگر کشورها به ارمغان می آورد، مدال هایی که شاید تنها یکی از آن ها در این ورزش برای ما آرزوست.

در همین خصوص با مرتضی مداحی نایب رئیس سابق فدراسیون بدمینتون به گفت و گو پرداختیم . وی در این خصوص گفت: با به دست آوردن مدال آسیا ما می توانیم در رشته بدمینتون  99 درصد راه المپیک را طی کنیم زیرا اکثر مدال های المپیک توسط کشور های آسیایی مانند کره جنوبی ، سنگاپور ، چین ، ژاپن و هنگ کنگ کسب می شود. کشور های ذکر شده در بدمینتون آسیا حرف نخست را می زنند و مدت ها است که در جهان اول هستند.
 
وی افزود: اگر ما می خواهیم در این رشته به موفقیت برسیم و در جهان حرفی برای گفتن داشدته باشیم احتیاج به سرمایه گذاری و جذب مربیان حرفه ای و ابزار حرفه ای نیاز داریم و متاسفانه اگر همین حالا هم استارت پیشرفت این رشته را بزنیم به حداقل 10 سال استعدادیابی احتیاج داریم.

مداحی در ادامه گفت : بدمینتون یکی از معدود رشته هایی است که هم به صورت تفریحی و هم به صورت حرفه ای انجام می شود و اگر سرمایه گذاری در بخش تفریحی به درستی صورت بگیرد قطعا برخی از هزینه های جامعه مانند هزینه بهداشت پایین می آید البته باید بگویم خوشبختانه در این مدت فدراسیون با وجود امکانات بسیار محدودی که موجود است بسیار خوب عمل کرده و توانسته بازیکنان خوبی مانند امیر جباری و ثریا آقایی را پرورش دهد البته ما تلاش می کنیم تا با توجه به امکانات و شرایط موجود قدم های مثبت و درستی برداریم.

مداحی در خصوص امکانات موجود عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و بودجه عمل می کنیم اما برای پیشرفت به امکانات و بودجه بیبشتری احتیج داریم، در حال حاضر شهری مانند تهران با جمعیت 12 میلیونی خود حداقل به 100 سالن مجهز در بدمینتون احتیاج دارد که متاسفانه این گونه نیست و ما تنها 4 سالن داریم! این در حالیست که در یک شهر کوچک از اندونزی که در آن مسابقات قهرمانی آسیا برگزار شد، 36 سالن مجهز وجود دارد.

معتقدم که هر میزان سرمایه گذاری صورت بگیرد به همان اندازه برداشت می شود به طور مثال نگاه کنید کشتی رشته موفقی است زیرا سرمایه گذاری خوبی در آن صورت می گیرد و امکانات خوبی دارد به همین دلیل می تواند با حرفه ای ها رقابت و برابری کند و در سطح المپیک و جهان مدال بیاورد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار