مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خواستار شد؛

ضرورت اولویت بخشی به تورهاي ورودی به آذربایجان غربی

اجرای تورهای ورودی به آذربایجان غربی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي، در جلسه اي با حضور مديركل استان، نماينده وزارت امور خارجه در اروميه، مسئولين انجمن هاي صنفي گردشگري و تعدادي از مديران دفاتر خدمات مسافرتي، راهكارهاي توسعه و تبادل گردشگر با كشورهاي مجاور استان تورهای ( Info ) مورد بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي گفت: آژانسهاي خدمات گردشگري مهمترين كانالهاي توزيع و ترويج سفر بشمار مي آيند و اين توانائي را دارند كه بصورت موثر، ظرفيتهاي گردشگري استان را در جوامع هدف، معرفي نمايند.

جلیل جباری تصريح كرد: استان آذربايجان غربي ظرفيتهاي گردشگري فراواني را اعم از تاريخي، فرهنگي و طبيعي دارا مي باشد كه هركدام از اينها به نوبه خود مي تواند باعث جذب توريست هاي زيادي از كشورهاي مجاور گردد .

وي افزود: در دو سه سال اخير،‌ارتباط گيري مابين دفاتر خدمات مسافرتي استان با آژانسهاي گردشگري كشورهاي همجوار به ويژه استانهاي همجوار كشور تركيه بيشتر شده است مع الوصف، به دليل انفرادي عمل كردن و نبود انسجام و هماهنگي اين دفاتر، در عمل تحول چشمگيري روي نداده است.

مديركل استان تاكيد نمود: فعالين گردشگري و مسئولين دفاتر مسافرتي بايد با فراغ نگري و مثبت انديشي بيشتر و با ارائه برنامه اي منسجم و بلندمدت، در جهت اجراي تورهاي ورودي از كشورهاي همسايه و ساير نقاط گام بردارند و در اينصورت است كه مي توانند از مسئولين نهادها و دستگاههاي ذي ربط، حداكثر حمايت را انتظار داشته باشند.

در اين جلسه، مسئول دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در استان آذربايجان غربي نيز با اشاره به نقش گردشگري در تحقق اهداف سياست اقتصاد مقاومتي دولت گفت: اين نهاد از آژانسهائي كه در اجراي تورهاي دوجانبه با كشورهاي همسايه پيشرو باشند، حمايتهاي لازم را بعمل خواهد آورد.

احمد منتظمي در بخشي ديگر از سخنان خويش گفت: به زودي دفتر صدور الكترونيكي رواديد بين المللي در فرودگاه اروميه افتتاح مي شود كه اين امر در تسهيل مبادلات توريست، نقش بسزائي را خواهد داشت.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.