ارومیه؛

تشکیل کارگروه تخصصی میراث فرهنگی آذربایجان غربی

سومین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با ارائه گزارش کوتاهی، برخی از طرحهای عمرانی اخیر این اداره کل را از جمله : واگذاری زمین برای احداث موزه صلح در سردشت و حذف الحاقات مسجد جامع و شروع مرحله احیای آن را به حاضرین معرفی کرد.

جلیل جباری به بررسی مصوبات جلسه قبلی این کارگروه پرداخت و گفت: عناوین پژوهشهای مردم شناختی که به تصویب اعضاء رسیده بود در مرحله عقد قرارداد است و در مورد مسائل و موضوعات مرتبط با سرمایه گذاری گردشگری در سطح استان، گزارش تفصیلی گردآوری شده که بزودی ارائه خواهد شد.

هم چنین در این جلسه موضوع مکان یابی و ایجاد بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی بصورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان در همین زمینه با ارائه گزارشی اعلام کرد: حدود هفتاد درصد از محصولات و تولیدات صنایع دستی شهرستان ارومیه مربوط به هنرمندان شاغل در منازل است و نمایشگاههای مناسبتی که در طول سال برگزار می شود، تنها فرصت آنها برای عرضه و فروش تولیداتشان است.

دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته موضوع دیگر کارگروه بود که از جانب حسین امامی معاون گردشگری استان برای حاضرین مطرح شد و لزوم همیاری همه دستگاههای ذی ربط را جهت مشارکت جدی در این نمایشگاه عنوان کرد.

براساس این گزارش، تقی کهوریان معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس کارگروه با اشاره به ظرفیت های بالای صنایع دستی و گردشگری استان گفت: برای توسعه صنایع دستی بازارشناسی و بازاریابی از ارکان اساسی بشمار می آید و در این خصوص باید کارکارشناسی با حضور افراد خبره انجام بگیرد.

وی افزود: ایجاد بازارچه دائمی نقش مهمی را در ترقی و توسعه صنایع دستی استان خواهد داشت و در این راستا لازم است که کمیته ویژه ای جهت برآورد همکاریهای دستگاههای ذیربط تشکیل شود.

کهوریان درخصوص حضور آذربایجان غربی در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از تاریخ 18 لغایت 21 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد تصریح کرد : استان آذربایجان غربی از لحاظ دارا بودن جاذبه های گردشگری، چشم اندازهای طبیعی و مواریث تاریخی- فرهنگی یکی از استانهای شاخص کشور است دانست و اصلی ترین مولفه برای جذب گردشگر به استان، تبلیغات و معرفی این ظرفیتهاست و لذا همه نهادها و ارگانهای دولتی باید در قالب یک تیم واحد در نمایشگاه بین المللی پیش رو حضور و شرکت فعال داشته باشند.

در این جلسه همچنین با ارائه گزارشی از سوی محمد فتحی معاون میراث فرهنگی استان، موضوع چهارمین کنگره استانی معماری و شهرسازی و لزوم تشکیل هیئت امناء بازار تاریخی ارومیه برای اعضاء جلسه تبیین شد.

بر همین اساس، مقرر شد علاوه بر نمایندگان دستگاههای ذی ربط، تعداد پنج نفر نیزاز میان اصناف مرتبط با بازاربعنوان اعضاء هیئت امنا انتخاب شوند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.