سخنگوی وزارت دفاع افغانستان:

اتکای نیروی هوایی افغانستان به بالگردهای آمریکاییست

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: تعلل در انتقال بالگردهای خریداری شده از روسیه به نیروی هوایی افغانستان صدمه نمی‌زند چرا که اتکای نیروی هوایی افغانستان به بالگردهای آمریکاییست.

دولت وزیری:تعلل در انتقال بالگردهای روسی صدمه ای وارد نمی کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان «دولت وزیری» اعلام کردکه تعلل در انتقال بالگردهای خریداری شده از روسیه توسط آمریکا به نیروی هوایی افغانستان صدمه وارد نخواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیشتر اتکای نیروی هوایی افغانستان به بالگردهای آمریکایی است.

قرار است امروز نشست سه‌جانبه روسیه، پاکستان و چین درباره تامین صلح در افغانستان در مسکو برگزار شود که با واکنش‌های شدید مقامات و نمایندگان مجلس سنا و پارلمان این کشور روبرو شد.

روز گذشته نماینده روسیه در ناتو گفت که هنوز روند انتقال بالگردهای روسی به افغانستان متوقف است.

باوجود توقف روند انتقال بالگردهای روسی به افغانستان، دولت وزیری اظهار داشت که در گذشته تقریباً تمام نیروی هوایی کشورش با بالگردها و تجهیزات روسی وابسته بود اما اکنون این نیازها بسیار کاهش یافته است.

وی به رادیو آزادی گفته که در حال حاضر چندین نوع بالگرد و هواپیمای آمریکایی در نیروی هوایی افغانستان فعال است که وابستگی به بالگردهای روسی را کاهش داده‌ است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ادامه داد که از میان 29 بالگرد فعال در نیروی هوایی این کشور، تعداد زیادی بالگرد آمریکایی وجود دارد و تنها سه بالگرد از کمک‌های هند و چند بالگرد روسی دیگر در افغانستان فعال هستند.

چندی قبل، پنتاگون به کنگره آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد خرید بالگردهای «ام آی 17» از روسیه برای افغانستان را متوقف کند و بجای آن، بالگردهای آمریکایی در اختیار این کشور قرار دهد.

پس از چندی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که برای جایگزینی بالگردهای روسی «ام‌آی17» 53 فروند بالگرد پیشرفته آمریکایی از نوع بلک‌هاوک «یو اچ 60» را به ارتش افغانستان تحویل می‌دهد.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان نیز در واکنش به این اقدام پنتاگون گفته بود که افغانستان جایگزینی برای تجهیزات نظامی روسیه در آینده نزدیک را ندارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار