زنجان؛

لزوم ساماندهی طرح های روستایی در راستای اشتغالزایی

بخشدار بخش مرکزی سلطانيه بر ارائه طرح توسط دهیاری ها برای شناسایی و ساماندهی طرح های روستایی با کمک ارگان های مرتبط تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ يعقوب بيگلر در اولین جلسه کمیته اشتغال شهرستان سلطانيه گزارشی از وضعیت اشتغال شهرستان در سال 94 و 9 ماهه امسالارائه نموده و به برخی از اولویت های سال 95 و مشکلات پیش رو از جمله جذب کارجویان غیر بومی ، جذب مستقیم کارفرمایان بدون رعایت اولویت ها ، معرفی مستقیم کارجویان توسط برخی دستگاه های اجرایی به صنایع منطقه و ... اشاره کرد.
وی به تبیین اهداف صندوق کارآفرینی امید ، گزارشی از انواع تسهیلات اعطایی این صندوق به متقاضیان در جهت بهبود فضای کسب و کار و اشتغال از جمله تسهیلات کارآفرینی ، کسب و کار ، صنوف و ...  پرداخت.
 بیگلر در ادامه اولویت هایی از جمله طرح های گردشگری ، دفاتر خدمات مسافرتی ، طرح های بخش خدمات را در دستور کار این صندوق یادآور شده و پیشنهاداتی را به اعضای کمیته اشتغال شهرستان منجمله : ارائه طرح توسط دهیاری ها برای شناسایی و ساماندهی طرح های روستایی با کمک ارگان های مرتبط ، شناسایی سبد مشاغل بومی شهرستان و... ارائه کرد.
 سرپرست هماهنگي واحد تعاون ، کار و رفاه اجتماعي شهرستان سلطانيه اضافه کرد از طرفی با توجه به اينکه واحد بيمه بيکاری در روزهای آتی در اين واحد هماهنگی مستقر خواهد شد ،امکان معرفی آنان به صندوق کارآفرینی امید بمنظور اشتغال مجدد فراهم خواهد گردید .
بخشدار بخش مرکزی شهرستان سلطانيه به تبيين اهداف و برنامه هاي دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخته و اظهارکرد: برنامه اصلی دولت در زمینه صنایع ، فعال نمودن صنایع نیمه فعال به طریق اختصاص تسهیلات بانكی می باشد.
وی ضمن اشاره به برخی از مزیت های منحصر به فرد شهرستان سلطانيه در حوزه هاي مختلف  صنعتی  وكشاورزی، افزود: به یمن اهتمام مسئولين امر و در سایه سار روحیه تعامل و همكاری همه جانبه شاهد تحول اثر بخشي دراين شهرستان خواهیم بود.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان سلطانيه از جمله تاكيدات فرماندار شهرستان را مبنی برتلاش در جذب تسهيلات وام های بانكی در راستای توسعه اشتغال پايدار در شهرستان از مسيرهای قانونی عنوان کرد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.