کرمان؛

توسعه مهارت های فنی برای زنان روستایی

آموزش های فنی و حرفه ای و نیازسنجی شغلی مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی است.

توسعه مهارت های فنی برای زنان روستاییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان زرند از برگزاری آموزش های فنی و مهارتی و توانمندسازی زنان در سطح روستاها خبر داد.

مهرداد مداحی نژاد با اشاره به رشد صنعتی در شهرستان و ایجاد شرایط اشتغال گفت: متاسفانه عده ای از جوانان ما بدلیل نداشتن مهارت و نداشتن تخصص لازم موفق به اشتغال در این واحدهای صنعتی نشده اند.

وی تفکر خانواده ها و علاقمندی جوانان به مشاغل پشت میزنشینی و کارگری و نیز عدم اجرای نیازسنجی شغلی در سطح شهرستان را از جمله دلایل این مساله عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای و عبور از مسیر مهارت آموزی از مصادیق و ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است زیرا اقتصاد مقاومتی مبتنی بر افزایش بهره وری بوده که این امر جز از راه آموزش و ارتقای مهارت میسر نیست.

وی ایجاد و راه اندازی کارگاههای آموزشی مورد نیاز شهرستان با همکاری بخش خصوصی و گسترش آموزش های روستایی و توانمندسازی زنان روستایی را از برنامه ها و اهداف مهم این مجموعه در ستاد اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم با همکاری بخشداران و دهیاران کارگاههای کوچک و زودبازده برای اشتغال جوانان ایجاد شود.

انتهای پیام/ح
عسکرپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.