در گفتگوی باشگاه خبرنگاران با برگزیده جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد مطرح شد

سینماگران افغانستان به دنبال روی پرده بردن «خروسان باغ بابر»

حسین فخری گفت: کتاب «خروسان باغ بابر» پس از انتشار مورد پسند جامعه ادبی قرار گرفت و اکنون برخی دوستان درصددند آن را روی پرده سینما ببرند.

«حسین فخری» نویسنده کتاب باغ بابر
حسین فخری برگزیده نهمین دوره جایزه ادبی جلال‌ آل‌ احمد در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های ادبی نه تنها موجب پیشرفت ادب و فرهنگ مشترک میان ایران و افغانستان و نزدیکی مردمان دو کشور می‌شود بلکه در بسیاری از موارد دیگر مانند مسائل سیاسی و اجتماعی نیز راهگشا خواهد بود، اظهار داشت: امیدوارم این روال ادامه یابد و به نزدیکی دو ملت کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه داستانی «خروسان باغ بابر» بدون اطلاع من کاندیدای دریافت جایزه بنیاد آل‌احمد شد و داوران جشنواره آن را مستحق جایزه شمردند، افزود:  جایزه ادبی جلال باعث افتخار من است و امیدوارم باعث پیشرفت ادبی‌ام شود.

فخری درباره محتوای کتاب «خروسان باغ بابر» گفت: مسابقات خروس‌های جنگی در افغانستان رواج دارد و من یک روز برای تماشای این مسابقات رفته بودم که تحت‌تاثیر خروس جنگی قرار گرفتم و تلاش کردم این خروس را با تمام هیجانات، احساسات وخشونتش در این داستان به تصور بکشم.

نویسنده کتاب خروسان باغ بابر با بیان اینکه سوژه این داستان مدتی ذهن مرا درگیر کرده بود تا سرانجام موفق شدم آن را در قالب داستان پیاده کنم، خاطرنشان کرد: خروسان باغ بابر پس از چاپ و انتشار بسیار مورد توجه جامعه ادبی و مخاطبان قرار گرفت و اکنون هم برخی از دوستان درصدد هستند تا آن را به پرده سینما ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار