در نشست نقد و بررسی رمان طلسمات مطرح شد

نویسندگان افغانستانی کلیشه‌های جنگ، خشخاش و انتحاری را از اذهان پاک کنند

مدیر بخش داستان کانون ادبی کلمه گفت: داستان نويسان با ارایه روایتی تازه از افغانستان در شکستن کلیشه‌های جنگ، خشخاش و انتحاری از اذهان تلاش کنند.

نویسندگان افغانستانی کلیشه‌های جنگ، خشخاش و انتحاری را از اذهان عمومی پاک کنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مدقق مدیر بخش داستان کانون ادبی فرهگی کلمه در نشست نقد و بررسی «رمان طلسمات»، تازه‌ترین اثر ادبیات داستانی افغانستان که به همت خانه ادبیات افغانستان در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد با بیان این مطلب که ما امروزه به روایت درست از انسان افغانستانی نیاز داریم تصریح کرد: داستان نويسان افغانستانی می‌توانند با ارایه روایتی تازه از افغانستان و انسان افغانستانی به جهانیان قدمی موثر در شکستن کلیشه‌هايی چون جنگ، خشخاش و انتحاری را از اذهان عمومی جهان حذف کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ما به عنوان اهالی قلم افغانستان باز بخواهیم  همان کلیشه‌ها را در قالب کلمات به تصویر بکشیم، جدای از آن که تاثیر کمتری نسبت به رسانه‌های تصویری چون سینما و تئاتر خواهند داشت از اقبال کمتری نیز در جامعه برخوردار خواهند شد.

این نویسنده برجسته افغانستان در ادامه با اشاره به تجربه‌های زیستی آقای خاوری به عنوان یک مهاجر افغانستانی که تجربه دوگانه‌ای در مهاجر شدن دارد بيان داشت: آقای خاوری در تازه ترین اثر خود توانسته به درستی روایتگر دردهای یک انسان مهاجر افغانستانی باشد.

مدقق در پایان از تمامی اصحاب قلم افغانستان درخواست کرد: بیایید پیش از آنکه دیگران افغانستان و انسان افغانستانی را روایت کنیم خودمان دست به روايتگری در این زمینه بزنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار